جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ثبت ۶۸۴ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا؛ وزارت صحت: مکتوب بازداشت حکیم الکوزی به وزارت داخله سپرده شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۴ مورد تازه ویروس کرونا ثبت شده و نیز ۲۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا جانباخته است.

احمدجواد عثمانی سرپرست وزارت صحت امروز چهارشنبه (۲۱ جوزا) در نشست خبری گفت در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۲۸ مورد مشکوک ویروس کرونا از ۱۳ ولایت در لابراتوار های وزارت صحت بررسی شده که ۶۸۴ مورد آن مثبت بوده که با ثبت آن شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۱۴۳ تن رسیده است.

عثمانی افزود این موارد تازه شامل ۳۹۳ مورد در کابل، ۹۶ مورد در هرات، ۹۵ مورد در ننگرهار، ۲۵ مورد در نیمروز، ۱۸ مورد در کنر،۱۳ مورد در قندهار، ۱۲ مورد در فراه، ۸ مورد در قندز، ۷ مورد در ارزگان، ۶ مورد در بادغیس، در زابل و بدخشان هر یک ۴ مورد و سه مورد در پروان می شود.

به گفته او در ۲۴ ساعت گذشته  افراد جانباخته شامل ۱۰ تن در هرات، در کابل و نیمروز هر یک ۳ تن ، در بادغیس و هلمند هر یک ۲ تن و یک تن در زابل جان باخته که با ثبت آن شمار مجموعی جانباختگان ویروس کرونا در کشور به ۴۰۵ تن رسیده و نیز در عین زمان ۳۲۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور بهبود یافته و شمار بهبود یافتگان به دو هزار و ۹۷۵ تن افزایش یافته است.

دستور بازداشت حکیم الکوزی صادر شده است

احمدجواد عثمانی در ادامه گفت مکتوب بازداشت حکیم الکوزی روز گذشته از سوی وزارت صحت عامه به وزارت داخله سپرده شده و براساس این مکتوب، آقای الکوزی بازداشت و فعالیت مراکز فروش واکسین و داروی ساخته‌ی او متوقف می‌شود.

سرپرست وزارت صحت تاکید کرد که براساس ارزیابی این وزارت، در ترکیب محصول حکیم الکوزی، نه نوع مواد تسکین‌دهنده و اعتیادآور استفاده شده که سبب تسکین مقطعی درد می‌شود، اما استفاده‌ی چندین بار آن سبب اعتیاد می‌شود.

کمبود اکسیجن در شفاخانه های کویید ۱۹

سرپرست وزارت صحت می پذیرد كه اكثر شفاخانه ها ویروس کرونا با كمبود اكسيجن براي مبتلایان این ویروس مواجه اند اما می گوید براي حل كمبود آن اقدامات جدي روی دست است و ظرفيت توليد اکسیجن بلند برده مي شود تا مريضان با كمبود آن در شفاخانه ها مواجه نشوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان