کمبود تجهیزات صحی مبارزه با کرونا؛ بانک جهانی و سازمان صحی جهان به افغانستان کمک کرد

توسطفریدون حسنی

خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۲۱, ۱۳۹۹

همزمان با کمبود تجهیزات صحی مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان وزارت صحت اعلام کرده  که بانک جهانی یک محموله تجهیزات صحی به ارزش ۱.۲ میلیون دالر امریکایی به این وزارت کمک کرده است.

وزارت صحت گفته است که این محموله شامل لباس محافظتی، ماسک، چپن و ترماتر است که امروز سه شنبه (۲۰جوزا) توسط ادارۀ یونیسف در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی به این وزارت تسلیم داده شده است.

بشیر نورمل، معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه حین تسلیمی این کمک ها گفت که این کمک‌ها برای پرسونل صحی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا در لابرتوارها و شفاخانه‌ها قرار دارند، توزیع خواهد شد و وزارت صحت‌عامه متعهد است، تا در مورد تمام کمک‌هایی که از سوی کشورهای کمک کننده در امر مبارزه با ویروس کرونا صورت می گیرد به صورت شفاف و واضح به مردم حساب دهد.

کمک های سازمان صحی جهان

همزمان با این احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز با ریک پیپرکورن نماینده سازمان صحی جهان در افغانستان، دیدار و خواهان همکاری‌های بیشتر شرکای بین المللی در زمینه مبارزه با کرونا در افغانستان شده است.

نماینده سازمان صحی جهان در این دیدار از ادامه همکاری‌های این سازمان به وزارت صحت عامه اطمینان داده تعهد کرده است که سازمان صحی جهان،۱۱ دستگاه پی سی آر را برای بلند بردن ظرفیت تشخیص ویروس کرونا در افغانستان کمک می‌کند.

کمبود تجهیزات صحی مبارزه با کرونا

همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند که با کمبود تجهیزات صحی مواجه اند.

وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت امروز در نشست خبری مشکل کمبود کپسول اکسیجن را در مراکز صحی تایید کرد.

او تاکید کرد که در کنار تامین نیازمندی سایر شفاخانه‌ها در کنار شفاخانه‌های کووید ۱۹، خریداری‌های شخصی کپسول‌های اکسیجن از سوی مردم به گونه چشمگیر افزایش یافته و این باعث شده است تا وزارت صحت با کمبود کپسول اکسیجن مواجه شود.

مجروح افزود که وزارت صحت در تلاش است تا با فراهم سازی کپسول، تامین برق ۲۴ ساعته و تامین امنیت زمینه را برای تولید بیشتر برای کارخانه‌های تولید اکسیجن در داخل فراهم کند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان از مرز ۲۱ هزار تن گذشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *