جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی خواهان بررسی جدی کشته شدن کارجویان افغان در یزد ایران شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی تاکید کرده که رویداد آتش سوزی موترحامل کارجویان افغانستان در ولایت یزد ایران از طریق مراجع دیپلوماتیک به صورت جدی بررسی شود.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی گفته است که رییس جمهورغنی امروز دوشنبه (۱۹جوزا) در آغاز نشست کابینه، ازسرپرست وزارت امور خارجه، به خاطر پی‌گیری دوام‌دار رویداد آتش سوزی موترحامل اتباع افغانستان در ایران قدردانی کرده است.

صدیقی افزوده آقای غنی ضمن ابراز تاثر از وقوع این رویداد تاکید کرده که این رویداد به گونه‌ی جدی از طریق مراجع دیپلوماتیک دوکشور، باید پی‌گیری شود.

حریق موتر حامل مهاجرین افغان در اثر شلیک نیروی ایران

براساس معلومات وزارت مهاجرین در نتیجه آتش گرفتن یک موتر حامل مهاجران افغان به روز چهارشنبه ۱۴ جوزا هفته گذشته در جاده کمربندی مهریز ولایت یزد ایران، سه تن کشته، پنج تن زخمی و تعداد دیگر نیز ناپدید شده اند.

وزارت مهاجرین افزوده که در تحقیقات انجام شده از سوی نمایندگی این وزارت در زاهدان ایران با همکاری سفارت افغانستان مقیم تهران مسوولان ولایت یزد ایران تایید کردند که این موتر در نتیجه شلیک نیروی انتظامی آن کشور آتش گرفته است.

وزارت مهاجرین تاکید کرده که دولت های افغانستان و ایران پیش از این در رابطه به اعزام کارگر افغانی به ایران توافق کرده و افغانستان متن تفاهمنامه اعزام کارگر را که توسط وزارت سکتوری نهایی شده به سفارت  ایران فرستاده است.

این وزارت همچنان از مقامات ایران و سفارت آن کشور در کابل خواسته به منظور جلوگیری از سفرهای غیر قانونی و جلوگیری از بروز چنین حوادث تفاهمنامه اعزام کارگر را طی مراحل و امضا کنند تا شهروندان افغانستان بتواند به صورت مصئون و قانونی به آن کشور سفر کنند.

واکنش ها به حریق موتر حامل کارجویان افغانستان در ایران

پس از انتشار ویدو ها و تصاویر نشر شده از حریق موتر حامل کارجویان افغان در ایران فضای مجازی با واکنش گسترده کاربران مواجه شد و کاربران فضای مجازی در افغانستان با راه اندازی هشتک «کمی آب بیاور که سوختم» بر گرفته شده از سخنان یک نجات یافته از این آتش سوزی آن را محکوم و خواهان بررسی این رویداد شدند.

در همین حال شماری از شهروندان ولایت های هلمند، ننگرهار و کابل نیز در واکنش به این رویداد دست به اعتراض زدند.

باشندگان ولایت هلمند در یک حرکت اعتزاضی پرچم ایران را به آتش کشیدند و نیز معترضان در شهرکابل بالای لوحه سفارت ایران در کابل رنگ سرخ پاشیدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان