کرونا در هرات؛ از جان باختن ۱۵ فرد مشکوک تا ممنوعیت واکسین حکیم الکوزی

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

مسوولان در ریاست صحت عامه هرات می گویند در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا در این ولایت جان باخته اند.

همزمان با افزایش ویروس کرونا در هرات محمدرفیق شیرزی سخنگوی ریاست صحت عامه هرات امروز دوشنبه (۱۹جوزا) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار با اعراض و علایم مشکوک به ویروس کرونا در این ولایت جان باخته است.

شیرزی افزوده همچنان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ تن شامل ۹۰ مرد و ۶۱ زن در این ولایت به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گفته او با ثبت ابتلای این افراد شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در هرات به سه هزار ۸۶۶ تن رسیده که از این میان ۶۶ تن آنان جان باخته و ۵۶۸ تن دیگر آنان نیز بهبود یافته و وضعیت ۱۰ تن دیگر آنان وخیم است.

ممنوعیت استفاده از واکسین ضد کرونا حکیم الکوزی

در همین حال پس از آن که وزارت صحت عامه اعلان کرد که واکسین ساخته شده توسط شخصی بنام حکیم الکوزی را در لابراتوار ها مورد بررسی قرار داده و دریافته است که این واکسین از مواد مخدر ساخته شده و کارایی برای مبارزه با کرونا ندارد بلکه اعتیاد آور است ریاست صحت عامه هرات از اداره محلی هرات خواسته است از توزیع این واکسین ممانعت کند.

ریاست صحت هرات تاکید کرده که این واکسین اخیرا به ولایت هرات رسیده است و از شهریان هرات خواسته است که از مصرف این مواد خودداری کنند.

جان باختن مدیر پولیس مردمی هرات به اثر کرونا

همزمان با این تحولات ریاست صحت هرات تایید کرده است که عبدالرووف احمدی، مدیر عمومی پولیس مردمی فرماندهی پولیس ولایت هرات عصر روز گذشته به اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

ریاست صحت هرات با تایید این رویداد گفته است که آقای احمدی از مدت ۱۰ روز قبل در قرنطین خانگی به سر می برد و ساعت ۴ عصر روز گذشته با وضعیت وخیم و «عسرت تنفس شدید» قبل از رسیدن به شفاخانه کوئید ۱۹ شیدایی هرات جان باخته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *