جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

محافظت از چشم ها می تواند از سرعت گسترش کووید-۱۹ بکاهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بر اساس مطالعه جدید منتشر شده در ژورنال علمی لنسنت، محافظت از چشم، هنگامی که با ماسک صورت و فاصله گیری اجتماع همراه شده‌است، می‌تواند محافظت بیشتری در برابر کووید-۱۹ برای افراد دارای ریسک بالای ابتلا فراهم کند.

مطابق با دستورالعمل‌های CDC برای کارمندان مراقبت‌های بهداشتی، محافظت از چشم شامل عینک و محافظ صورت است که قسمت جلوی و کناره‌های صورت را می‌پوشاند.

این تیم تحقیقاتی بین‌المللی، که مورد حمایت WHO بود، از مارچ تا ماه می 2020، 44 مطالعه را در 26 کشور و شش قاره مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌است. آنها نوشته‌اند فاصله گیری اجتماعی مهم‌ترین نقش را در کاهش گسترش کووید-۱۹ دارد و محافظت از چشم نیز می‌تواند خطر عفونت را از 16٪ تا 6٪ در مقایسه با عدم محافظت از چشم کاهش دهد.

هولگر شوونمن، مدیر مرکز همکاری بیماری‌های عفونی، روش‌های تحقیق و توصیه‌های WHO، در بیانیه‌ای گفت: “محافظت از چشم ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشد.”

درک چو رهبر این مطالعه نیز گفت: “اگرچه فاصله گیری اجتماعی، ماسک صورت و محافظت از چشم بسیار کمک‌کننده است، اما هیچ کدام باعث نمی‌شود که کاملا در برابر بیماری ایمن باشید.”

تا کنون، CDC و سایر گروه‌ها دستورالعمل‌هایی را در مورد محافظت از چشم صادر نکرده‌اند.  CDCدر توصیه‌های کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، توصیه می‌کند در مکان‌هایی با “انتقال متوسط ​​تا بالا” برای محافظت از چشم، بینی و دهان از ماسک‌های محافظت از چشم و صورت استفاده کنند.”

به گزارش ABC News، محافظت از چشم همچنین می‌تواند برای کسانی که اختلالات اساسی دارند یا اغلب با مردم سر و کار دارند، مانند کسانی که در فروشگاه‌های مواد غذایی هستند، مفید باشد.

وینسنت دیاز، متخصص بیماری‌های عفونی چشم در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل، ​​ گفت: “با توجه به شواهد فوق، محافظت از چشم در شرایط پرخطر، هوشمندانه به نظر می‌رسد. در صورت انتخاب بین عینک و تماس، عینک می‌تواند یک سد محافظتی اضافی ایجاد کند.”

به گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا، عینک یا عینک آفتابی می‌تواند از چشم‌ها در برابر قطرات تنفسی آلوده محافظت کند. افرادی که لنز تماسی استفاده می‌کنند، ممکن است چشم‌شان ر‌ا بیشتر لمس کنند، به خصوص در صورتی که چشمان‌شان تحریک شده باشد.

در مطلب منتشر شده از این آکادمی آمده، “یادتان باشد كه عینک ایمنی 100٪ ارائه نمی‌دهد. این ویروس باز هم می‌تواند راهی برای رسیدن به چشم‌ها پیدا کند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان