ممنوعیت تازه وزارت داخله؛ تردد موترهای شیشه سیاه و فاقد اسناد در کابل منع قرار داده شد

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

فرماندهی قوت‌های مشترک ولایت کابل اعلام کرده است که تردد وسایط شیشه سیاه دولتی/ شخصی، وسایط فاقد اسناد، وسایط زرهی، سلاح بدون جواز، نشستن محافظین مسلح در عقب موتر  و گشت‌وگذار وسایط دولتی در اوقات غیررسمی سر از امروز ممنوع شده است.

فرماندهی مشترک قوت های کابل که بمنظور کاهش جرایم به تازگی ایجاد شده است با نشر اعلامیه ای گفته است که سر از امروز یک‌شنبه (۱۸ جوزا) تردد وسایط شیشه سیاه دولتی/ شخصی، وسایط فاقد اسناد، وسایط زرهی و سلاح بدون جواز، نشستن محافظین مسلح در عقب موتر و گشت‌وگذار وسایط دولتی در اوقات غیر رسمی ممنوع شده و با افراط خاطی برخورد قانونی صورت می گیرد.

در اعلامیه فرماندهی مشترک قوت های کابل آمده که تطبیق این طرح باعث می شود تا تغییر مثبت در کاهش جرایم و تامین امنیت بهتر برای هم‌شهریان کابل به وجود آید.

فرماندهی قوت های کابل از مردم خواسته با نیروهای امنیتی همکار باشند.

افزایش ناامنی ها در کابل

ولایت کابل در این اواخر شاهد افزایش ناامنی ها مانند انفجار های ماین های جاسازی شده، ماین های چسپکی، ترور و سرقت های مسلحانه است. فرماندهی قوت های مشترک کابل هدف از اجرایی شدن این طرح را  تنفیذ موثر قانون، تامین امن و نظم در جامعه و پیکار جدی با مجرمین و اخلال‌گران امن و نظم عامه خوانده است.

پیش از این نیز چنین طرح های به منظور بهبود امنیت پایتخت روی دست گرفته شده اما همواره مقطعی بوده و موثر و کارساز ثابت نشده است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار نظامی-امنیتی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *