فصل تولد چه تاثیری بر شخصیت آدم ها دارد؟

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۸, ۱۳۹۹

صرف نظر از دیدگاهی که نسبت به طالع‌بینی دارید، حتی دانشمندان هم اکنون اعتقاد دارند که تاریخ تولد شما – به ویژه فصل تولدتان – واقعاً بر شخصیت شما تأثیر می‌گذارد.

هرچه مادر تجربه کند، کودک هم تجربه می‌کند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اگر مادر در دوران بارداری از مشکلی مانند اختلال عاطفی فصلی (SAD) رنج ببرد، ممکن است فرزندش نیز پس از تولد مستعد ابتلا به این بیماری باشد.

محققان از طریق مصاحبه با دانشجویان دانشگاه و بررسی خلق و خوی آنها و در نظر گرفتن ماه‌های تولدشان، این ایده را مورد بررسی قرار داده‌اند. نتایج حاکی از الگوهایی بود که بسیار جالب توجه هستند.

مطلب مرتبط: عطر مورد علاقه‌تان از شخصیت تان می گوید

بهار: تبریک می‌گوییم، آدم‌های مارچ، اپریل و می به طور کلی آدم‌هایی خوش‌بین هستند، به این معنی که شما می‌توانید همه چیز را به عنوان مقدمه‌ای برای پیشرفت ببینید. با این حال، آدم‌های بهاری به میزان زیادی در معرض افسردگی بالینی قرار دارند. مطابق با یک مطالعه گسترده 58000 نفری در ایالات متحده در سال 2012  احتمال ابتلا به افسردگی در متولدین می بیش از بقیه است.

تابستان: افراد تابستانی متولد ماه‌های جون، جولای یا آگست عموماً آدم‌هایی شاد هستند اما پایین و بالا در خلقیات آنها بیشتر دیده می‌شود. علی‌رغم این نوسانات خلقی، آنها کمترین احتمال ابتلا به اختلال دو قطبی را دارند.

پاییز: احتمال بروز افسردگی در افراد متولد پاییز که در ماه‌های سپتمبر، اکتبر یا نومبر متولد شده‌اند، پایین‌تر است. این گروه در واقع از نظر عاطفی پایدار هستند اما احتمال اینکه به طور مکرر تحریک شوند در آنها بالا است.

زمستان: در حالی که سطح تحریک‌پذیری در آدم‌های زمستانی متولد دسمبر، جنوری یا فبروری بسیار کمتر است، اما موارد ابتلا به اسکیزوفرنی، SAD، افسردگی و اختلال دو قطبی در این گروه بالاست. به علاوه، مطابق با یک مطالعه روی ۳۰۰ سلبریتی در سال ۲۰۱۵، معلوم شد که متولدین جنوری و فبروری قوه خلاقیت و توانایی حل مشکل بالاتری دارند. در واقع احتمال به شهرت رسیدن متولدین این دو ماه بالا است.

مطلب مرتبط: افسردگی فقط در مغز لانه نمی‌کند، ۷ نشانه فیزیکی این بیماری چیست؟

کلام پایانی

هیچ یک از اینها قطعی نیست و درنهایت همه چیز به بحث طبیعت در مقابل پرورش منتهی می‌شود. درجه خاصی از شخصیت شما در ژن‌های شما به صورت ذاتی وجود دارد، اما هیچ یک از ما موجودی ثابت نیستیم. با حرکت در زندگی، تجربه چیزهای جدید و توسعه جنبه‌های جدیدی در وجودمان، سلایق و صفات‌مان هم به طور مداوم تکامل می‌یابد.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *