جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ثبت ۷۹۱ مورد تازه؛ ۳۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان باخته است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش بی سابقه شمار جانباختگان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته وزارت صحت عامه اعلام کرده است که ۷۹۱ مورد تازه ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

وزارت صحت عامه امروز یک شنبه (۱۸جوزا) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۲۷ نمونه مشکوک به ویروس کرونا از ۱۹ ولایت در لابراتوار های این وزارت بررسی شده که از این میان ۷۹۱ مورد ان مثبت تشخیص شده است.

وزارت صحت افزوده که ۷۹۱ مورد تازه شامل ۳۱۳ مورد در کابل، ۱۲۸ مورد در خوست، ۹۴ مورد در هرات، ۷۹ مورد در قندهار، ۴۹ مورد در نیمروز، ۱۸ مورد در ننگرهار، ۱۷ مورد در فراه، ۱۴ مورد در سمنگان و ۱۲ مورد در زابل می شود.

بر اساس آمار وزارت صحت ۱۱ مورد در پروان، ۹ مورد در جوزجان، در نورستان و پنجشیر هر یک ۸ مورد، در کنر و بلخ هر یک ۷ مورد، در بدخشان و هلمند هر یک شش مورد، چهار مورد در غور و یک مورد در لوگر نیز شامل مواردی اند که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

به گفته این وزارت با ثبت این موارد تازه شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۳۴۲ تن رسیده است.

افزایش بی سابقه جانباختگان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت

بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت رقم جانباختگان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت افزایش بی سابقه از زمان شیوع این بیماری در افغانستان دارد.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ فرد ابتلا به ویروس کرونا شامل ۲۳ تن در کابل، دو تن در هرات و دو تن خوست و نیز در ولایت های بلخ، فاریاب و هلمند هر یک یک تن جانباخته که شمار مجموعی جانباختگان این ویروس در کشور به ۳۵۷ تن  افزایش یافته است.

وزارت صحت تاکید کرده که در عین زمان ۴۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که شمار بهبود یافتگان به یک هزار و ۸۷۵ تن رسیده است.

تمدید قرنطین

همزمان با افزایش بی سابقه شیوع ویروس کرونا دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری  روز گذشته اعلان کرده است که طرح تنظیم کسب و کار در مرحله «فلاکت» ناشی از اوج کرونا در یک جلسه اختصاصی نهایی و سر امروز یک شنبه در کشور تطبیق می شود.

براساس این طرح پوشیدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت دو متری فاصله از همدیگر، جلوگیری از تجمعات بیش از ده نفر، جلوگیری از خارج شدن افراد مسن از خانه، ضد عفونی کردن محیط های کاری و فراهم ساختن وسایل بهداشتی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران، همچنین رعایت نمودن شیفت های کاری در ادارات دولتی، الزامی شده است و نیز مدارس دینی، مکاتب و مراکز تحصیلی دولتی و خصوصی تا سه ماه آینده به صورت حضوری غیر فعال و هوتل‌های عروسی، صالون های ورزشی، پارک های تفریحی نیز تا سه ماه اینده حق فعالیت ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان