آیا نوزادان در رحم مادر به کرونا مبتلا می شوند؟

توسط

خرداد ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۸, ۱۳۹۹

یک مطالعه مورد حمایت دولت برای بررسی مادران و نوزادان در طول دوران همه‌گیری، 427 زن را که بین 1 مارچ تا 14 اپریل به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند، بررسی کرد.

از این تعداد، حدود 60 درصد – 247 مادر – در بیمارستان فرزندشان را به دنیا آوردند و تست کرونای شش کودک آنها ” 12 ساعت پس از تولد مثبت بود”.

نادین دوریس، وزیر بهداشت انگلستان می‌گوید: “هنوز نمی‌توان گفت که آیا کودکی در انگلیس با کووید-۱۹ به دنیا آمده‌است یا خیر.”

اظهارات وی این احتمال را ایجاد می‌کند که اگر این کودکان در رحم آلوده نشده‌اند، ممکن است لحظه‌های بعد از تولد به ویروس مبتلا شده باشند.

قرار است هفته آینده، یک مطالعه بزرگ در مورد این یافته‌ها توسط مجله پزشکی بریتانیا منتشر شود.

پروفسور ماریان نایت، از دانشگاه آکسفورد که رهبری این تحقیق را بر عهده دارد، به تلگراف گفت، هرچند هنوز نمی‌توان اطمینان داشت، اما اعتقاد بر این است که همه شش نوزاد پس از تولد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

او گفت: از شش نوزادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، تنها یک مورد به معالجه در بخش مراقبت‌ّهای ویژه نوزادان نیاز داشت.

آزمایشی در مورد مایع آمنیوتیک، خون بند ناف یا جفت صورت نگرفته است که نشان دهد آیا این ویروس درون رحم مادر به نوزادان منتقل شده است یا نه.

پروفسور نایت و تیم وی در حال بررسی یک مطالعه گسترده‌تر از گروه بزرگ‌تری از نوزادان هستند تا ببینند که چگونه این ویروس را گرفته‌اند. او گفت هیچ مدرکی مبنی بر ابتلای نوزادان از طریق شیر مادر وجود ندارد.

وی افزود: “از نظر من، این مطالعه شواهد محکمی در مورد تأثیر کرونا ویروس بر سلامت نوزادان نشان نمی‌دهد، به گونه‌ای که لازم باشد آنها را از مادرشان جدا کنیم یا از مادران بخواهیم شیردهی به نوزادشان را متوقف کنند.”

ما هیچ مدرکی مبنی بر وجود کرونا در شیر مادر نداریم، تمام چیزی که می‌دانیم این است که ویروس در قطرات خارج‌شده از دستگاه تنفسی وجود دارد. بنابراین توصیه می‌شود که زنان مبتلا به کووید-۱۹ با ماسک به نوزادشان شیر بدهند.

“تست کرونای این نوزادان در ساعات اولیه تولدشان مثبت بود … [اما] بسیار بعید است که شیردهی مکانیسم انتقال ویروس به این نوزادان باشد. ”

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *