جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

طرح تنظیم کسب و کار در مرحله «فلاکت» فردا اجرایی می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش بی سابقه شیوع ویروس کرونا دفتر معاوننیت دوم ریاست جمهوری اعلان کرده است که طرح تنظیم کسب و کار در مرحله «فلاکت» ناشی از اوج کرونا در یک جلسه اختصاصی نهایی و از فردا در کشور تطبیق می شود.

دفتر معاون دوم رییس جمهوری امروز شنبه (۱۷جوزا) گفته است که این طرح به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا و نیز تنظیم کسب و کار عمومی، از طرف کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأیید و به تصویب رهبری حکومت رسیده در مرحله اول برای سه ماه به اجرا گذاشته می شود.

براساس این طرح پوشیدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت دو متری فاصله از همدیگر، جلوگیری از تجمعات بیش از ده نفر، جلوگیری از خارج شدن افراد مسن از خانه، ضد عفونی کردن محیط های کاری و فراهم ساختن وسایل بهداشتی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران، همچنین رعایت نمودن شیفت های کاری در ادارات دولتی، الزامی شده است

بر اساس این طرح وزارت صحت عامه کشور موظف شده تا با همکاری نهادهای ذی ربط در تمام کشور این طرح را تطبیق کند و نظارت از این طرح را کمیته عالی نظارت متشکل از رهبری وزارت صحت عامه، وزارت امور داخله، وزارت کار و امور اجتماعی، اداره مستقل ارگان‌های محلی، سکتور خصوصی و رهبری ولایت کابل و در ولایت ها کمیته اضطراری ولایتی مبارزه با کرونا برعهده دارند.

ادامه تعطیلی مراکز اموزشی تا سه ماه آینده

دفتر معاونیت دوم تاکید کرده که بر اساس این طرح مدارس دینی، مکاتب و مراکز تحصیلی دولتی و خصوصی تا سه ماه آینده به صورت حضوری فعال نمی شوند و می‌توانند فعالیت خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری ادامه دهند. اگر قبل از سه ماه وضعیت بهبود یابد، کابینه در مورد بازگشایی مراکز آموزشی تصمیم خواهد گرفت.

هوتل‌های عروسی، صالون های ورزشی، پارک های تفریحی بر اساس این طرح تا سه ماه آینده بسته می‌مانند و برگزاری مراسم فاتحه و سایر مراسم‌ها و گردهمایی‌های فرهنگی و اجتماعی نیز ممنوع است.

در این طرح آمده است که رستورانت و ها کافه ها تنها اجازه دارند که برای انتقال غذا به مشتریان فعالیت کنند و نیز تردد ملی بس و مینی بس ها همچنان متوقف و فعالیت وسایط نقلیه‌ای که راکبین آن بیش از چهار نفر باشد، ممنوع است.

مطابق این طرح، تمام شرکت ها و نهادهای تولیدی و خدماتی سکتور خصوصی می توانند فعالیت های خویش را با اتخاذ تدابیر احتیاطی و مراقبت های صحی آغاز کنند.

افزایش شیوع ویروس کرونا

این طرح در حالی سر از فردا اجرایی می شود که شیوع ویروس کرونا در افغانستان به شدت افزایش یافته است و روز گذشته رقم بی سابقه ابتلا از این ویروس در ۲۴ ساعت از آغاز شیوع این بیماری ثبت شده است.

تاکنون شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۱۸ هزار و ۹۶۹ تن افزایش یافته که ازاین میان یک هزار و ۷۶۳ تن بهبود یافته و نیز ۳۰۹ تن جانباخته است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان