جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تازه‌های کرونا ویروس؛ از افزایش آمار مبتلایان تا اعتراض مکاتب خصوصی در هرات

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

براساس آمار وزارت صحت عامه کشور، با ثبت ۵۸۲ واقعه جدید و مثبت ویروس کرونا در یک شبانه روز گذشته، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۱۹ هزار و ۵۵۱ تن افزایش یافته است. این وزارت، امروز(۱۷ جوزا) بانشر آمار روزانه ویروس کرونا گقته است که در ۲۴ گذشته ۱۶۱ نفر در کابل، ۱۹۳ نفر در هرات، ۱۰۷ نفر در نیمروز، ۴۶ نفر در بلخ، ۲۳ نفر در ننگرهار، ۱۵ نفر در لغمان، ۱۴ نفر در غور، هفت نفر در قندهار، شش نفر در ارزگان، پنج نفر در کنر، در نورستان و هلمند هر یک دو نفر و یک نفر در پکتیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. براساس معلومات وزارت صحت عامه کشور در یک‌شبانه روز گذشته ۶۸ تن از مبتلایان ویروس کرونا در کشور بهبود یافته و ۱۸ تن نیز جان باخته‌اند.

به این ترتیب جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در افغانستان به ۳۲۷ و بهبود یافتگان به یک هزار و ۸۳۰ تن رسیده است.

اعتراض مکاتب خصوصی در هرات

همزمان با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در کشور و گسترش این ویروس، شماری از مکتب‌های خصوصی در هرات دست به اعتراض زده اند. حدودا سه ماه می‌شود که مکاتب و نهاد های آموزشی در سرتاسر کشور تعطیل است. بحران مالی ناشی از این ویروس، مسوولین مکاتب خصوصی را وادار کرده است که دست به تجمع اعتراضی در پیش مقام ولایت هرات بزنند.

دفتر والی هرات امروز گفته است که «اتحادیه مکاتب خصوصی که بدلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکاتب درسه ماه گذشته، اعضای این اتحادیه متضرر شده اند.» والی هرات در دیدار با نمایندگان و مسئولان اتحادیه مکاتب خصوصی و مراکز آموزشی، از پیگیری خواست‌های شان اطمینان داد.

این در حالی است که دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری امروز اعلام کرده است که بر اساس طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت که فردا اجرایی می شود؛ تمام مدارس دینی، مکاتب و مراکز تحصیلی دولتی و خصوصی تا سه ماه آینده به صورت حضوری فعال نمی شوند و می‌توانند فعالیت خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری ادامه دهند. اگر قبل از سه ماه وضعیت بهبود یابد، کابینه در مورد بازگشایی مراکز آموزشی تصمیم خواهد گرفت.

براساس این طرح پوشیدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت دو متری فاصله از همدیگر، جلوگیری از تجمعات بیش از ده نفر، جلوگیری از خارج شدن افراد مسن از خانه، ضد عفونی کردن محیط های کاری و فراهم ساختن وسایل بهداشتی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران، همچنین رعایت نمودن شیفت های کاری در ادارات دولتی، الزامی شده است.

انتقال دانشجویان

در همین حال وزارت امور خارجه اعلام کرده است که ۱۲۴ دانشجوی افغان که به دلیل شیوع ویروس کرونا در بنگله‌دیش گیرمانده بودند، با هزینه دولت افغانستان، به کابل انتقال داده شدند.

این وزارت، گفته است که از این میان، ۱۱۱ دانشجوی دختر در ایالت چیتاگونگ و ۱۳ دانشجوی پسر در دانشگاه اسلامی تکنالوژی اسلام و انستیتوت توان‌بخشی صحی شهر داکه‌ی بنگله‌دیش، درس می‌خواندند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان