جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سرپرست وزارت صحت: قرنطین مبتلایان به ویروس کرونا در خانه ها دردآور است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا احمدجواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت عامه می‌گوید مبتلایان این ویروس و داکتران از وضعیت نابسامان در شفاخانه‌ها، به ستوه آمده و خود را در خانه قرنطین می کنند.

عثمانی امروز پنجشنبه (۱۵جوزا) در آغاز نخستین روز کاری اش قرنطین مبتلایان به ویروس کرونا در خانه های شان را دردآور خوانده گفت که بیماران و حتا داکتران از وضعیت شفاخانه‌ها در کشور به ستوه آمده اند.

او افزود که سکتور صحت در طول دو دهه‌ی گذشته نتوانسته است به دلیل کیفیت پایین عرضه خدمات صحی، اعتماد لازم را در بین مردم جلب کند و در شرایط بحران کرونا نیز ظرفیت خدمات صحی به‌خصوص در شفاخانه‌ها به مراتب پایین‌تر از نیازمندی بوده است.

سرپرست وزارت صحت ضمن یادآوری از دست‌آوردهای بزرگ و چشم‌گیر دو دهه وزارت صحت آن را بی نظیر در منطقه خوانده تاکید کرد که با وجود آن در شرایط بحران کرونا، ضعف رهبری، مدیریت و کیفیت خصوصا از شفاخانه‌های دولتی بیشتر رونما شده است.

عثمانی خاطرنشان کرد که خطوط کاری وزارت صحت عامه در سه بخش از جمله مبارزه با کرونا، اصلاحات در نظام شفاخانه‌ها و اصلاحات در عرضه خدمات صحی ترسیم شده و در بخش مبارزه با کرونا طرح‌های عملی‌تر و موثرتر اضافه خواهد شد تا یک راهکار واضح و جامع از سطح فرد و خانواده در قسمت وقایه و پیش‌گیری ویروس کرونا به میان آید.

سرپرست وزارت صحت با بیان اینکه مراکز قرنطین و تجریدگاه‌ها باید به مکان‌هایی مبدل شود که مردم با اطمینان خاطر خود را در آنجا قرنطین و از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند اضافه کرد که به مریضان در شفاخانه‌ها باید خدمات معیاری ارایه شود تا سطح رضایت‌مندی مردم از شفاخانه‌ها بلند برود.

از سویی هم، فیروزالدین فیروز، وزیر پیشین صحت، در این مراسم، از دست‌آوردهایش یاد کرده گفت در دوره‌ی کاری او، بیش از ۴۰۰ مرکز صحی ایجاد، شفاخانه‌هایی که چندین سال خالی بود، فعال و اقدامات مؤثری در راستای بهبود سیستم صحی انجام شده است.

او تأکید کرد که افغانستان، در حال حاضر، با مشکلات بزرگی مواجه است و کارمندان صحی باید سخت کار کنند؛ زیرا چشم امید مردم، به آن‌ها دوخته شده است.

این در حالی است که  تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۱۷ هزار تن رسیده که از این میان بیش از ۲۵۰ نفر جان باخته اند و بیش از ۱۵۰۰ نفر نیز بهبود یافته اند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان