غنی به طالبان؛ خود را از حرکات افراطی جدا سازید تا به زودی مذاکرات صلح آغاز شود

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی که در مراسم ادای احترام به محمد ایاز نیازی امام مسجد وزیر محمد اکبرخان که روز گذشته در انفجاری کشته شد از طالبان خواست آتش بس آغاز شده در زمان عید فطر را ادامه داده و خود را از حرکات افراطی جدا سازند تا به زودی مذاکرات صلح آغار شود.

این مراسم که امروز چهارنشنبه (۱۴جوزا) در شفاخانه محمد داوود خان برگزار شده بود رییس جمهور کتر ایاز نیازی را یکی از علمای روشنگر و مبلغین مشهور خواند و گفت او به دست کسانی کشته شده است که از احکام دین اسلام آگاهی ندارند و عرف، دستور جامعه و حقوق افراد را نیز نمی دانند.

غنی از علمای دین خواست تا در یک صف واحد برای تامین صلح و ثبات در افغانستان کار کنند تا به گفته او صلح و ارزش های دین و قانون اساسی عملی شود.

رییس جمهور تاکید کرد که عاملان جاسازی ماین در مسجد بازداشت و به جزای اعمال شان خواهند رسید.

او از طالبان خواست: «آتش بس را که در زمان عید سعید فطر که موجب خشنودی مردم شد، ادامه داده و خود را از حرکات افراطی جدا سازید، تا به زودی مذاکرات صلح آغار گردد».

آقای غنی در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که گفتگوهای صلح افغانستان وارد مرحله تازه خود شده و شماری از رسانه ها به نقل از منابع شان گزارش داده اند که حکومت افغانستان و وزیر خارجه امریکا در خصوص مکان گفتگوهای بین الافغانی نیز بحث کرده اند.

پیش از این عبدالله عبدالله نیز ابراز امیدواری کرده بود که گفتگوهای صلح در دو هفته آینده اغاز شود.

هر چند گروه طالبان مسوولیت حمله انفجاری بالای مسجد وزیر اکبرخان شهرکابل را رد کرده اما معاون اول رییس جمهور طالبان را به دست داشتن در این حمله متهم کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *