جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سازمان بهداشت جهانی: قدرت کرونا ویروس کاسته نشده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

میلان/لندن (رویترز) – کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و طیف وسیعی از دانشمندان روز دوشنبه اعلام کردند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کرونا ویروس قدرت خود را از دست داده‌است، وجود ندارد.

پروفسور آلبرتو زنگریلو، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان سان رافائل ایتالیا در لمباردی، که بیش‌ترین آمار کرونا را در ایتالیا داشت، روز یکشنبه به تلویزیون دولتی گفت که کرونا ویروس جدید “به لحاظ بالینی دیگر وجود ندارد”.

اما اپیدمیولوژیست سازمان بهداشت جهانی، ماریا ون کرکوو و چند متخصص دیگر در زمینه ویروس‌ها و بیماری‌های عفونی، اظهار داشته‌اند که گفته‌های زنگریلو از سوی شواهد علمی پشتیبانی نمی‌شود.

مطلب مرتبط: کرونا، باکتری یا ویروس؟ مساله این است

به گفته آنها، هیچ داده‌ای وجود ندارد که نشان دهد کرونا ویروس جدید به طور قابل‌توجهی در حال تغییر است، خواه به لحاظ شکل انتقال و خواه به لحاظ شدت بیماری ناشی از آن.

ون کرکوو به خبرنگاران گفت: “کرونا از نظر قابلیت انتقال، تغییری نکرده‌است. “

عجیب نیست که ویروس‌ها همزمان با انتشار جهش پیدا کنند و سازگار شوند. این بیماری همه‌گیر تا کنون بیش از ۳۸۰هزار نفر را کشته و بیش از 6 میلیون نفر را مبتلا کرده‌است.

مارتین هیبرد، استاد بیماری‌های عفونی در حال ظهور در دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن می‌گوید مطالعات بزرگی که به دنبال تغییرات ژنتیکی در ویروس SARS-CoV-2 که باعث کووید-۱۹ می‌شود، بوده‌اند از این ادعا که کرونا قدرت کم‌تری دارد، حمایت نکرد‌ه‌اند.

زنگریلو که در ایتالیا به عنوان پزشک شخصی نخست‌وزیر سابق سیلویو برلوسکونی شناخته‌شده است، اظهار داشت که نظرات وی با مطالعه انجام شده توسط یک دانشمند دیگر، ماسیمو کلمنتی، گفت هفته آینده منتشر می‌شود، تأیید شده‌است.

زنگریلو به رویترز گفته‌است: “ما نگفتیم که ویروس تغییر کرده‌است، بلکه گفتیم که تعامل بین ویروس و میزبان قطعاً تغییر کرده‌است.”

مطلب مرتبط: ۵ باور اشتباهی که در مورد کرونا ویروس شایع شده است

مطالعه کلمنتی، که مدیر آزمایشگاه میکروبیولوژی و ویروس‌شناسی سان رافائل است، نمونه ویروس بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را در بیمارستانی در میلان در ماه مارچ با نمونه‌هایی از بیماران مبتلا به این بیماری در ماه می مقایسه کرده‌است.

زنگریلو گفت: “نتیجه مبهم نبود، تفاوت بسیار معناداری بین بار ویروسی بیماران در ماه مارچ در مقایسه با افراد بستری در ماه گذشته وجود داشت.”

بااین حال لینا ون، پزشک اورژانس و استاد سلامت عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن گفت: “ادعای پزشک ایتالیایی بسیار خطرناک است زیرا باعث اطمینان کاذب می‌شود. هیچ مدرک علمی مبنی بر رخ دادن تغییر در کرونا ویروس وجود ندارد. ما باید مثل همیشه مراقب باشیم.”

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان