تعیین هیئت حقیقت یاب برای بررسی انفجار مسجد وزیر اکبرخان کابل

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

ریاست جمهوری اعلان کرده است که برای بررسی انفجار در مسجد وزیر اکبرخان شهرکابل و کشته شدن دکتر ایاز نیازی امام این مسجد یک هیئت حقیقت یاب تعیین شده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (۱۴جوزا) در توییتی گفته است که براساس حکم رییس جمهور یک هیئت حقیقت یاب شش نفری برای این موضوع گماشته شده است.

صدیقی افزوده که این هیئت به ریاست عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف توظیف شده تا چگونگی انفجار در مسجد وزیر محمداکبرخان و کشته‌شدن ایاز نیازی را به صورت دقیق و هم‌جانبه بررسی کند.

سخنگوی رییس جمهور تاکید کرده که نمایند‌گانی از شورای علما، دادستانی کل، شورای امنیت ملی، وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی از اعضای این هیئت اند.

این درحالی است که شام روز گذشته بر اساس گفته وزارت داخله مواد انفجاری جاسازی شده در صحن مسجد وزیر محمد اکبرخان در ناحیه دهم شهر کابل انفجار کرد که در نتیجه آن دو تن بشمول امام آن مسجد کشته و دوتن دیگر زخمی شدند.

هر چند گروه طالبان دست داشتن در این بمب‌گذاری را رد کرده اما امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید گروه طالبان در این حمله دست دارند.

هیئت حقیقت یاب

پس از وقوع هر رویداد معمولا از سوی حکومت افغانستان هیئیت حقیقت یاب تعیین شده است اما هیچ یک از این هیئت های حقیقت یاب گزارش مکمل از یافته های شان با مردم و رسانه ها شریک نساخته اند.

در آخرین مورد آن تعیین هیئت حقیقت یاب برای بررسی حمله مهاجمان بر شفاخانه ای در دشت برچی و حمله انتحاری بالای مراسم جنازه در ننگرهار بود که تاکنون با گذشت بیش از یک ماه هنوز هیچ خبری از این هیئت نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *