جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت 759 مورد جدید؛ شمار مبتلایان به کرونا به بیش از 16 هزار تن رسید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه اعلان کرده است که در 24 ساعت گذشته 759 مورد تازه ویروس کرونا شناسایی شده است.

وزارت صحت امروز سه‌شنبه (13جوزا) گفته است که در 24 ساعت گذشته یک هزار 322 مورد مشکوک ویروس کرونا در لابراتوار های این وزارت بررسی شده که از این میان 759 مورد آن مثبت بوده است.

این وزارت افزوده که موارد تازه ویروس کرونا شامل 266 مورد در کابل، 212 مورد در هرات، 66 مورد در پکتیا، 39 مورد در بلخ، 34 مورد در ننگرهار، 27 مورد در بغلان، 25 مورد در خوست، 21 مورد در بامیان، در غزنی و فاریاب هر کدام ۱۸ واقعه می شود.

به گفته این وزارت 17 مورد تخار، 7 مورد در کاپیسا، 4 مورد در پروان، سه مورد در بدخشان و دو مورد در سمنگان نیز شامل مواردی اند که در 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

وزارت صحت عامه خاطرنشان کرده که در 24 ساعت گذشته پنج فرد ابتلا به ویروس کزونا جان باخته‌ که شمار مجموعی جانباختگان به 270 تن رسیده و در عین زمان 22 فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافنه که شمار مجموعی بهبودیافتگان به یک هزار 450 تن رسیده است.

نگرانی ها از افزایش ویروس کرونا

پس از افزایش ویروس کرونا کمیته بین المللی نجات هشدار داده است که عدم مصونیت غذایی و فشار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا افغانستان را در آستانۀ فاجعه انسانی قرار داده است.

این کمیته تاکید کرده که شمار مبتلایان ویروس کرونا بیشتر از آن چیزی است که وزارت صحت اعلام می کند زیرا از 80 تا 90 درصد مبتلایان به ویروس کرونا آزمایش گرفته نمی‌شود.

اخیرآ شماری از کاربران فضای مجازی نیز با استناد به اعلامیه های فوتی در شبکه های اجتماعی از افزایش روز افزون این ویروس در افغانستان هشدار می دهند.

با وجود این همه هنوز هم در کلان شهر های افغانستان قرنطین به درستی آن نه از سوی مردم و نه هم حکومت اعمال می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان