جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افزایش حاصلات تربوز فراه به بیش از 689 هزار تُن می‌رسد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت اعلام کرده است که براساس پیش بینی‌ها، امسال میزان حاصلات تربوز در ولایت فراه به حدود 689 هزار و 400 هزار  متریک تُن می‌رسد.

وزارت زراعت امروز دوشنبه (12جوزا) به نقل از مسوولان ریاست زراعت فراه گفته است که در سال روان حدود 19 هزار و 150 هکتار زمین در ولایت فراه تربوز کشت شده که ولسوالی‌های پشت‌رود، خاک‌سفید، بالابلوک، بکوا، شیب‌کوه، پشت‌کوه و روستا های حومه مرکز این ولایت از مناطقی‌اند که بیش‌ترین تربوز در آنها کشت شده است.

عبدالمنان متین رییس زراعت ولایت فراه گفته است: “نظر به ارزیابی افزایش ساحات تحت کشت این محصول، حدود شش درصد افزایش را نظر به سال قبل در بر خواهد داشت.”

تجربه سال گذشته حاصلات تربوز در فراه

سال گذشته نیز ولایت فراه  شاهد افزایش 17 درصدی حاصلات تربوز بود که این افزایش باعث شده بود هر کیلوگرام تربوز در این ولایت به یک افغانی خرید و فروش شود که این کاهش قیمت شکایت دهقانان را نیز در پی داشت.

اما امسال عبدالمنان متین رییس زراعت فراه تاکید کرده که  برای فروش به موقع و جلوگیری از ضایع شدن محصولات تربوز سال جاری، تدابیر خاصی روی دست گرفته شده است.

 ایجاد اتحادیه تربوزکاران، تعیین کمیته‌ی ارزیابی و بلند بردن تعرفه مالیاتی بر محصول تربوز وارداتی در فصل برداشت حاصل، از جمله تدابیری است که به منظور جلوگیری از ضایعات حاصل تربوز در سال جاری روی دست گرفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان