جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کرونا، باکتری یا ویروس؟ مساله این است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اخیرا یک مطلب طولانی وایرال شده‌است بدین مضمون که کووید-۱۹ ناشی از ویروس نیست بلکه در واقع توسط یک باکتری ایجاد شده‌است.

در این مطلب که به صورت جهانی منتشر شده،‌ آمده‌است:”به لطف پزشکان ایتالیایی که سرانجام از قانون سازمان بهداشت جهانی مبنی بر عدم انجام کالبدشکافی روی مردگان کووید-۱۹ پیروی نکردند، معلوم شده که این بیماری ناشی از یک ویروس نیست. در واقع کووید-۱۹ باعث ایجاد لخته خون و در نتیجه مرگ بیمار می‌شود. خانواده‌ها در سراسر جهان باید درخواست کالبد شکافی بستگان مرده خود را داشته باشند! “

مطابق با این مطلب، پزشكان ایتالیایی، پی برده‌اند که علت مرگ بیماران کووید-۱۹ ترومبوزیس است و بنابراین ” راه درمان آن استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد التهابی و ضد انعقادهایی مانند آسپیرین ساده است!”

این ادعا نادرست است. ثابت شده است که بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس SARS-CoV-2 است نه باکتری.

انعقاد درون‌رگی منتشر (DIC) اختلالی است که باعث لخته شدن خون یا ترومبوزیس می‌شود. در حالی که مطالعات نشان داده که بیماران مبتلا به علائم شدید کووید-۱۹ می‌توانند با مشکلات انعقادی همراه باشند، اما این بدان معنا نیست که کووید-۱۹ به اشتباه تشخیص داده شده یا به طور نادرست درمان شده‌است.

مطابق با مجله پزشکی بریتانیا (BMJ)، پزشكان در بیمارانی كه به طور جدی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، میزان زیادی لخته خون مشاهده می‌کنند. این نشان می‌دهد که “خون بیماران کووید-۱۹ بسیار چسبنده است” زیرا این بیماری باعث افزایش تولید فاکتورهای لخته شدن خون در کبد می‌شود.

ادعا: کووید-۱۹ باید با آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد التهاب و ضد انعقاد درمان می‌شود!

یک مطالعه در ژورنال دانشکده قلب و عروق آمریکا نشان داد که ضد انعقادهای سیستمیک “ممکن است با بهبود بیماران کووید-۱۹ همراه بوده باشد”، اما هر گونه مزایای احتمالی آن باید در برابر خطر خونریزی بررسی شود.

ضد التهاب‌هایی مانند ایبوپروفن می‌تواند درجه حرارت بالای کووید-۱۹ را درمان کند. با این حال، NHS توصیه می‌کند که ابتدا پاراستامول امتحان شود، زیرا عوارض جانبی کمتری نسبت به ایبوپروفن دارد و ایمن‌تر است.

با این حال، آنتی‌بیوتیک‌ها فقط در برابر باکتری‌ها موثر هستند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) توضیح می دهد كه آنتی‌بیوتیك‌ها “نباید به عنوان ابزاری برای پیشگیری یا درمان” کووید-۱۹ استفاده شوند زیرا این بیماری ناشی از ویروس است.

کلام پایانی

کووید-۱۹ همان ترومبوزیس نیست. این بیماری توسط ویروس ایجاد می‌شود، نه باکتری. برخی علائم کووید-۱۹ با داروهای ضدانعقاد و ضد التهاب قابل درمان است، اما آنتی‌بیوتیک‌ها در برابر عفونت ویروسی مؤثر نیستند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان