جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پیامد های صحی کرونا؛ مرگ و میر بیماران حاد در افغانستان افزایش یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 همزمان با همه گیری ویروس کرونا مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند به دلیل مسدود بودن مرزها و توقف پرواز های هوایی مرگ و میر مریضان نیازمند خدمات صحى فوق تخصصی افزایش یافته است.

وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت این مسئله را امروز یکشنبه (۱۱جوزا) اعلام داشته است.

مجروح تاکید کرده که با تلاش های انجام شده از سوی وزارت صحت يك تيم جراحى باز قلب از ميان نخبگان جامعهء طبابت افغانستان شناسايى شده و در صورتي كه منابع مادى/ تخنيكى فراهم شود در ظرف ٢٠ روز وزارت صحت قادر است اولين عمليات باز قلبى را در شفاخانهء دولتى انجام دهد.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت خاطرنشان کرده که ویروس كرونا نبايد تمركز ها را از روى عرضهء خدمات صحى اساسى منحرف کند و اين طرح وزارت صحت بزودى با رهبرى دولت شريك می شود.

مجروح تاکید کرده: «كرونا در كنار اين كه يك چالش است، يك فرصت براى ابتكار و انجام كارهايى كه بايد قبلاً انجام مي شد.»

 نخستین عملیات جراحی قلبی باز در شفاخانه حوزه یی بلخ

به تاریخ ۶ جوزا ماه جاری پزشکان برای نخستین‌بار در شفاخانه حوزه‌یی بوعلی‌سینای بلخی در مزارشریف عمل جراحی قلب‌باز بر روی یک بیمار ۴۵ ساله را با موفقیت انجام دادند.

پزشکان شفاخانه بلخ گفته بودند که این عملیات آنان خون‌هایی اضافی در اطراف قلب یک بیمار مبتلا به سوراخ قلب را برداشته و سوراخ قلب را نیز ترمیم کرده اند.

مشکلات صحی مردم ناشی ویروس کرونا

قبل از شیوع ویروس کرونا شهروندان مریض افغانستان که نیازمند خدمات صحى فوق تخصصی بودند به پاکستان، هند و یا هم ایران برای معالجه شان مراجعه می کردند. اما پس از شیوع ویروس کرونا و مسدود شدن مرزهای هوایی و زمینی شهروندان افغانستان که نیازمند خدمات صحی فوق تخصص بودند از معالجه در کشور های بیرونی باز مانده اند و در افغانستان نیز زمینه خدمات صحى فوق تخصص وجود ندارد. از این رو وزارت صحت از افزایش مرگ ومیر بیماران نیازمند به خدمات صحى فوق تخصص خبر داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان