جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حمله بر کارمندان رسانه ای؛ واکنش های گسترده و درخواست اقدامات فوری

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از حمله بر موتر حامل کارمندان تلویزیون خصوصی «خورشید» روز گذشته (شنبه، ۱۰ جوزا) در ناحیه چهارم شهر کابل نهاد ها و شخصیت های مختلف ضمن محکومیت آن ها خواهان پیدا کردن عاملان حمله شده اند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در واکنش به این حمله گفته است که «تروریستان وحشی بدانند که با کشتن خبرنگاران و کارمندان تخنیکی عر صه خبررسانی نه تنها آزادی بیان خفه نمی‌شود؛ بلکه فهرست جنایات آنان در انظار عامه طویل‌تر می‌گردد.»

از سویی هم، سفارت امریکا در کابل این حمله را به‌شدت محکوم کرده است. این سفارت در برگه توییترش، حمله به رسانه‌ها را حمله به آزادی و پیشرفت در افغانستان خوانده شده است.

خواست نهادها از حکومت

در همین حال نی یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید که این نهاد حمله بر کارمندان رسانه ها را جنایت ضدبشری و نابخشودنی می‌خواند. نی از حکومت افغانستان خواسته است «تا در شرایط موجود تضمین تامین امنیت جانی برای خبرنگاران را بدهد. از جانب دیگر حکومت باید این قضیه را دنبال و عاملان آنرا شناسایی و به پنجه عدالت بسپارد.»

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز در واکنش به این حمله گفته است که حمله بر رسانه‌ها و‌ فعالان رسانه‌ای، حمله بر آزادی بیان و نقض آشکار حقوق بشر و جنایت جنگی است.

کمیسیون حقوق بشر، ضمن نکوهش شدید این حمله، از نهادهای مسوول حکومتی خواستار بررسی همه‌جانبه، شناسایی و پیگرد عاملان و اجرای عدالت شده است.

کمیته مصونیت خبرنگاران نیز این رویداد را نکوهش کرده و گفته است که کمیته یک بار دیگر با تاکید از حکومت افغانستان می خواهد که در کار حفاظت از جان خبرنگاران ومصونیت آنان از جدیت کارگرفته، عاملین رویداد را شناسایی نموده و به پنجه قانون بسپارد.

حمله روز گذشته بر موتر حامل کارمندان شبکه تلویزیونی خورشید انجام شد که در آن دو تن به نام‌های محمدضمیر امیری، خبرنگار اقتصادی و شفیق‌الله، کارمند فنی این تلویزیون کشته و پنج تن از کارمندان آن زخمی شدند.

 موتر حامل کارمندان تلویزیون خورشید سال گذشته نیز هدف یک حمله قرار گرفت که در آن حمله، دو نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

از سویی هم گروه طالبان دست داشتن در این رویداد را رد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان