جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

قبل از گفتگوهای صلح؛ ویروس کرونا رهبری طالبان را آشفته ساخته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به گزارش فارین پالیسی رهبران ارشد طالبان از گسترش ویروس کرونا در رده ها و صفوف خود غافل شده اند و این مسئله باعث شده تا کنترل رهبری این گروه به دست ملا محمد یعقوب پسر ملا محمد عمر سپرده شود.

آزمایش بسیاری از رهبران ارشد طالبان برای ویروس کرونا مثبت گزارش شده و به دنبال معالجه هستند. این در حالی است که زمان آغاز مذاکرات صلح به رهبری ایالات متحده با دولت افغانستان و طالبان نزدیک می شود. ایالات متحده همچنین سرعت خروج نیروها از افغانستان را افزایش داده است.

آنتونیو جزتوزی کارشناس برجسته در مورد طالبان در موسسه متحد خدمات شاهی در لندن، به فارین پالیسی گفته است: رهبر و بنیانگذاران طالبان، ملا هئبت الله آخوندزاده، هفته های گذشته در جلسات غایب بوده است. وی معاون خود سراج الدین حقانی را به عنوان نماینده انتخاب کرده است.”

 اما اکنون تست ویروس کررونای حقانی مثبت اعلام شده و این باعث شده تا او نیز در جلسات حاضر نباشد.

به نظر این کارشناس امور طالبان: “هنگامی که سراج الدین بیمار شد، او احتمالا همه را آلوده کرده طوری که که او در جلسات به عنوان معاون هئبت الله حضور داشت.”

مقامات از گسترش كنترل نشده ویروس کرونا در داخل طالبان هشدار داده بودند، كه غالباً در مناطق دور افتاده هستند. ملا یعقوب فرزند ملا عمر است که طالبان را تأسیس کرد.

 آینده طالبان

ملا یعقوب پس از پدرش نتوانست قدرت خود را تحكيم کند. در عوض وی به ریاست كمسیون نظامی این گروه در 15 ولایت افغانستان منصوب شد. این ناآرامی فعلی به او فرصتی می دهد تا موقعیت خود را مستحکم تر کند و شاید در نهایت کنترل کامل طالبان را به دست گیرد.  او می تواند کنترل نظامی خود را بر تمامی 34 ولایت در سراسر افغانستان گسترش دهد.

 یک مقام طالبان در کویته به این نشریه گفت: “یعقوب در بین فرماندهان میدان نبرد محبوب است و بنابراین آنها مایل به پذیرش رهبری وی هستند.”

گفته می شود که یعقوب با عربستان سعودی نیز ارتباط دارد دارد که برای حمایت از تحکیم قدرت وی و توافق صلح افغانستان پول مورد نیاز را تامین می کند. مدیریت وی بر امور مالی این گروه نیز به شدت ملموس است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان