جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روسیه: شورای امنیت سازمان ملل تحریم های طالبان را بر نخواهد داشت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ضمیر کابلوف نماینده روسیه برای افغانستان به آژانس آنادولو گفته است: سه ماه پس از امضای توافقنامه صلح آمریكا و طالبان در دوحه، حال انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) برای رفع تحریم های این گروه رای دهد.

اما به باور آقای کابلوف این موضوع مطرح نخواهد شد زیرا برخی از شرایط مندرج در توافق صلح هنوز محقق نشده است.

او گفت که “این [رفع تحریم ها] قرار بود تا 29 ماه می به شرط شروع مذاکرات بین افغانستان به تاریخ 10 مارچ انجام شود، اما مذاکرات بین افغانی هنوز آغاز نشده اند.”

 کابلوف اظهار داشت که دولت افغانستان و طالبان پس از فراخوان طالبان برای آتش بس سه روزه عید، در حال تبادل زندانیان بوده اند و این دلیل دیگری برای تأخیر است.

وی بیان داشت: “این روند به دلیل تبادل زندانیان بین طرفین و عدم حضور تیم مذاکره کننده از کابل، که به دلیل اختلافات بین [رئیس جمهور افغانستان] اشرف غنی و [رقیب سیاسی غنی] عبدالله تشکیل نشده است، به تأخیر می افتد. اما حتی پس از این كه این دو رقیب سیاسی در 17 می توافق كردند، طالبان باز هم عدم شناخت خود را از دولت آنها را اعلام كردند. “

 به گفته وی: رفع تحریم های طالبان را از “سازمان تروریستی به یک ساختار سیاسی” تبدیل می کند و سپس آن را در داخل کشور بیشتر ادغام می کند.

کابلوف بیان داشت که رهبری طالبان توانسته است خشونت را در داخل کشور کاهش داده و اوضاع را در رده های خود کنترل کند.

او تصریح کرد که انتظار دارد شورای امنیت سازمان ملل متحد بعد از شروع مذاكرات بین الافغانی، موضوع را در دستور كار خود قرار دهد.

این اظهارات نماینده روسیه در امور افغانستان در حالی مطرح می شود که روند آزادسازی زندانیان طالبان سرعت یافته اما در عین وقت اتحادیه اروپا اعلام داشته که تداوم حمایت هایش از افغانستان مشروط به عدم بازگشت امارت طالبان به این کشور است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سیاسی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان