جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ارگ و سپیدار؛ استقبال از مشروط سازی کمک های اتحادیه اروپا و امیدواری برای آغاز مذاکرات بین الافغانی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از مشروط سازی کمک های اتحادیه اروپا در خصوص نتیجه روند صلح افغانستان ارگ ریاست جمهوری اعلان کرده است که از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا بخاطر حمایت از صلح و انکشاف افغانستان، استقبال می کند.

ارگ ریاست جمهوری امروز شنبه (۱۰جدی) در واکنش به اعلامیه اتحادیه اوپا گفته است که اتحادیه اروپا یکبار دیگر بر تعهد سیاسی خود برای حمایت از مردم افغانستان و دستیابی این کشور به صلح، امنیت، ثبات، مردم‌سالاری، رفاه و خودکفایی تاکید کرده و این اتحادیه در این تصمیم خود حمایت سیاسی و مالی اش را در آینده مشروط بر محافظت از اصول و ارزش‌های جمهوری و دموکراتیک و تقویت بیشتر آنان کرده است.

ارگ افزوده که دولت افغانستان از تصمیم اخیر شورای اتحادیۀ اروپا بخاطر حمایت از روند صلح و انکشاف افغانستان و این که در کنار افغانستان باقی می ماند، استقبال کرده و از حمایت های دوامدار این اتحادیه در زمینه های تقویت دموکراسی، حقوق بشر، انکشاف پایدار و حقوق زنان ابراز قدردانی می کند.

ارگ ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که دولت افغانستان باومند است که روابط استراتیژیک افغانستان و اتحادیۀ اروپا بخاطر تقویت ارزش های مشترک و مبارزه با تهدیدات مشترک، پابرجا خواهد ماند و این حمایت ها همیشگی و دوامدار دولت را بخاطر رسیدن به اهداف مشترک، بیشتر از پیش متعهد می سازد.

ارگ تاکید کرده که افغانستان و اتحادیه اروپا در دو دهۀ گذشته مشترکاً با تروریزم به خاطر این که افغانستان دوباره به لانۀ امن تروریستان مبدل نشود و تهدیدی را متوجه اروپا و سایر کشورهای منطقه و جهان نسازد مبارزه کرده است.

اعلامیه اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا روز گذشته با نشر اعلامیه گفته است که کمک های مالی و پشتیبانی سیاسی این اتحادیه از افغانستان مشروط به عدم بازگشت امارت اسلامی، حفظ دستاوردهای نزده سال گذشته، پشتیانی از حقوق مردم، حفاظت از جمهوری، آتش‌بس دایمی و آغاز بی‌درنگ گفت‌وگوهای میان افغانان، است.

اتحادیه اروپا در اعلامیه اش همچنان خواهان آغاز سریع گفتگوهای بین الافغانی صلح شده است..

احتمال اغاز مذاکرات بین الافغانی در دوهفته آینده

از سوی هم عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی پس از امضای توافق نامه سیاسی در نخستین دیدار اش با با هیيت مذاکره کننده ببین الافغانی تاکید کرده که دولت  افغانستان در تعیین هئیت مذاکره‌کننده، نقشۀ راه مذاکرات و شروع مذاکرات به دیدگاه واحد دست یافته‌ است.

عبدالله با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده حکومت از تمام اقشار و گروه‌های اجتماعی و قومی نمایندگی می‌کند و با صلاحیت کامل به مذاکره‌ خواهد پرداخت ابراز امیدواری کرده که مذاکرات صلح با جانب طالبان طی دو هفتۀ پیش رو آغاز شود.

رییس شورای مصالحه هرچند تاکید کرده که تا اکنون مکان و زمان دقیق مذاکره مشخص نشده اما تصریح کرده که هئیت مذاکره‌کننده با دیدگاه واحد و منسجم به مذاکره خواهند رفت و از حقوق، دست‌آوردها و ارزش‌های اسلامی و ملی دفاع خواهند کرد.

این همه در حالی است که گفتگوهای صلح افغانستان وارد مرحله تازه خود شده است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سیاسی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان