تازه ترین اظهارات مقامات پیمان آتلانتیک شمالی؛ ناتو از تداوم تعهد به افغانستان اطیمنان می دهد

توسطزکریا نوری

خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

میرچا ژئوئا ، معاون دبیرکل ناتو در یک نشست که به ریاست بانک جهانی درمورد افغانستان برگزار شده بود اظهار داشت: “متحدین و شرکای ناتو کاملاً متعهد به روند صلح افغانستان و امنیت طولانی مدت آن هستند.”

در این نشست که از راه دور برگزار شده بود، شرکت کنندگان نظرات خود را در مورد کمک به افغانستان ارائه کردند. در این جلسه عبدالهادی ارغندیوال سرپرست وزیر مالیه افغانستان، نمایندگان متحدین و شرکای ناتو و سایر سازمان های بین المللی از جمله اتحادیه اروپا، سازمان ملل، صندوق بین المللی پول و توسعه آسیایی حضور داشتند.

ژئوآنا بر اهمیت مشورت و هماهنگی نزدیک بین اعضای جامعه بین المللی برای حمایت از این کشور تأکید کرد.

ناتو از جنوری سال 2015 رهبری مأموریت پشتیبانی غیرجنگی در افغانستان را بر عهده داشته است. آنها به آموزش و مشاوره با نیروهای امنیتی و نهادهای امنیتی افغانستان نیز می پردازند.  حمایت قاطع ناتو و افغانستان، در عین حال، چارچوبی برای گفتگوهای سیاسی گسترده تر و همکاری عملی فراهم می کند.

معاون ناتو در عین حال تاکید کرد که این پیمان از تصمیم رهبران سیاسی افغانستان برای حل و فصل اختلافات خود از طریق توافق تقسیم قدرت بین رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی و رقیب وی عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی استقبال می کنند.

 تشکیل دولت فراگیر و آتش بس سه روزه عید سعید فطر باعث ایجاد حسن نیت بسیاری در جامعه جهانی شده است

این مقام ناتو در عین حال اظهار داشت که متحدین و شرکای ناتو قاطعانه متعهد شده اند که از طریق مأموریت حمایت قاطع و بودجه آن  از افغانستان حمایت کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *