جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

580 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس؛ وزارت صحت: اوضاع وخیم شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت عامه افغانستان می گویند در 24 ساعت گذشته 580 مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در سراسر کشور ثبت شده است.

وحید مجروح معین وزارت صحت عامه امروز پنجشنبه (8جوزا) در نشست خبری گفت که در 24 ساعت گذشته یک هزار 72 مورد مشکوک در لابراتوار های این وزارت بررسی شده که از این میان 580 مورد آن مثبت بوده است.

مجروح افزود با ثبت این موارد تازه شمار مجموعی بیماران کووید 19 در کشور به 13 هزار 36 تن رسیده است.

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه همچنان افزود در یک شبانه روز گذشته 8 فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و شمار مجموعی این بیماران به 235 تن رسیده است. او در عین حال تاکید کرد که 65 فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و شمار بهبود یافتگان تا اکنون به یک هزار 209 تن رسیده است.

دلیل افزایش موارد مثبت ویروس کرونا

آقای مجروح گفت که به دلیل ورود مردم به بازار ها و جاده ها در دوازده روز اخیر، شمار واقعات مثبت ویروس کرونا روبه افزایش بوده و اوضاع رو به وخامت گراییده است.

او بار دیگر بر ماندن مردم در خانه، حفظ فاصله اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن مکرر دست ها تاکید کرد.

معین وزارت صحت عامه درحالی افزایش ویروس کرونا را عدم رعایت مردم به پیام های صحی می داند که همزمان با نزدیکی عید فطر مردم در شهر کابل و سایر ولایت ها بدون رعایت پیام های وزارت صحت به خرید های عیدی پرداختند و قرنطین را شکستند.

در همین حال مسولان در حکومت افغانستان گفته اند که برای شهر کابل و کمک به شهروندان فقیر پرداختی های آب و برق بیش از ۳۰۰ هزار تن را به شرکت برق افغانستان می پردازند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان