ناتو ظرفیت آزمایش ویروس کرونا را در افغانستان ارتقا می دهد

توسطزکریا نوری

خرداد ۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مأموریت پشتیبانی قاطع به رهبری ناتو در افغانستان امکانات آزمایش ویروس کرونا را با اضافه کردن آزمایشگاه جدید  GeneXpert 16  به همراه سه تکنسین به روز کرده است. این منجر به نتایج سریعتر آزمایش، محدود کردن شیوع بیماری و انجام اقدامات پزشکی سریع برای فرد آلوده خواهد شد.

 ناتو آزمایشات نمونه های ویروس کرونا را از 23 اپریل آغاز کرد. پیش از آن، نمونه ها برای تجزیه و تحلیل باید به خارج از افغانستان ارسال می شدند و به دلیل محدودیت سفر منجر به تاخیر بیش از یک هفته می شد.

 آژانس پشتیبانی و تدارکات ناتو (NSPA) همچنین یک کیت آزمایش  COVID-19 ، شش دستگاه BioFire و چهار دستگاه GeneXpert اضافی (Thermo Fisher) را نیز به افغانستان انتقال داده است. این آزمایش برای کلیه پرسنل مشمول مأموریت 38 کشور، اعم از افراد خدماتی، غیرنظامیان، پیمانکاران و کارگران افغان که در پایگاه های پشتیبانی حمایت قاطع ساکن هستند، در دسترس است.

 بودجه ارتقاء ظرفیت این آزمایشگاه توسط اتریش، ناروی و ایالات متحده فراهم شده است.

وخامت اوضاع

کرونا به بحران فراگیر ملی در افغانستان تبدیل شده است. بیش از ۱۲۰۰۰ تن تاکنون به کرونا آلوده شده و شماری نیز بهبود یافته اند. با این حال مقامات افغان نگران گسترش بیشتر و آمار بالای مرگ و میر بیماران کرونایی هستند.

با توجه با این وضعیت تا کنون به جز تدابیر نظیر قرنطینه کارهای بیشتری در ویالات مختلف افغانستان انجام نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *