جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزیر دفاع آمریکا: خروج نیروها با سرعت دلخواه ترامپ پیش نخواهد رفت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

  مارك اسپر وزیر دفاع آمریكا  گفته است که بعید می‌داند همه نیروهای آمریكایی تا اوایل نوامبر از افغانستان خارج شوند. روز سه شنبه، مقامات ارشد نظامی گفته‌اند كه آنها در حال آماده سازی برنامه هایی برای سناریویی هستند كه در اوایل نوامبر بیش از 8000 سرباز از افغانستان به کشور برگردانده شود.

 اسپر گفته که این یکی از گزینه ها خواهد بود، اما بعید است در این مرحله در طی شش ماه  خروج کامل نیروها صورت بگیرد.  وی به میلیتری تایمز گفته: “ثابت شده است به همان سرعت که ترجیح می دهیم پیش نرویم. آنها هنوز هم قصد دارند سطح نیروها را تا ماه جولای به 8600 کاهش دهند.”

او گفت “من جدول زمانی را برای آن مشخص نمی کنم. ما یک مهلت زمانی از ماه می سال آینده داریم، اما این جدول زمانی برای همه چیز با سرعت تعیین شده پیش بینی شده بود.”

 این اظهارات یک روز پس از آن صورت گرفت كه رئیس جمهور دونالد ترامپ تمایل خود را برای خروج كامل نظامی از افغانستان اعلام داشت. ترامپ از زمان مبارزات انتخاباتی خود، گفته است که می خواهد جنگ های ایالات متحده را خاتمه دهد و سربازان را به خانه بازگرداند. وی خروج از افغانستان را محور سیاست خارجی خود قرار داده است.

مقامات پنتاگون به دنبال اظهارات ترامپ کار روی سناریوهای مختلف را شروع کردند.

 کارشناسان نظامی گفته اند که  به ترامپ توصیه می کنند خیلی زود قبل از توافق در افغانستان به تفاهم برسد.

 وضعیت داخلی در افغانستان

 وضعیت برای آغاز مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان بهتر شده است. پیشرفت افغانستان کند بوده است زیرا دولت افغانستان در حال مبارزه با  ویروس همه گیر کرونا بوده و همزمان تلاش می کند تا با طالبان مذاکره کند.

ترامپ تا حدودی به آنچه در افغانستان رخ داده توجه کرده است. پس از آن که طالبان مسئولیت یک بمب گذاری انتحاری کابل را بر عهده گرفتند، ترامپ ملاقات پنهانی در ماه سپتامبر 2019 با رهبران آنها را لغو کرد.

نماینده ویژه آمریكا برای صلح در افغانستان، زلمی خلیلزاد از دوحه، كه دفتر سیاسی طالبان در آن قرار دارد ، و كابل، مشغول تعقیب توافق نامه است. توافق آتش بس سه روزه عید بین طالبان و دولت افغانستان امیدهای آنها را برای رسیدن به برخی اجماع تجدید کرده است. هر دو طرف همچنین برای تبادل زندانی ها توافق کرده اند.  در صورت برقراری آتش بس، ایالات متحده می تواند امیدوار باشد که خروج نیروهایش را افزایش یابد.

وزیر دفاع آمریكا گفته است که: “در حال حاضر ما با قدم هایی كه می بینیم در افغانستان اتفاق می افتد تشویق می شویم. این یک گام خوب به جلو خواهد بود.”

 ایالات متحده جلوتر از برنامه خروج است

گزارش ها حاکی از آن است که ایالات متحده آمریكا پیش از موعد مقرر در ماه جولای در مورد كاهش 8600 سرباز در افغانستان اقدام کند.  منابع به رویترز گفته اند كه آنها احتمالاً در اوایل ماه جون به این هدف خواهند رسید.

اسپر گفت فراتر از این مهلت زمانی، خیلی چیزها بی نتیجه نیستند. مطابق توافق نامه صلح طالبان در فبروری، یک شرط مهم تعهد ایالات متحده برای کاهش حضور نظامی این کشور در افغانستان طی 12 تا 14 ماه می باشد.

 اسپر گفته که: “مهمترین چیز در حال حاضر این است که افغان‌ها با هم بنشینند و راه را برای پیشبرد آن دریابند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان