جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نیویورک تایمز: ۵۰ درصد نیروهای امنیتی افغان به کرونا مبتلا شده اند؛ نهادهای امنیتی: حقیقت ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 روزنامه نیویورک تایمز به تازگی گزارش کرده است که دست‌کم ۵۰ درصد از نیروهای امنیتی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. منابع وزارت دفاع ایالات متحده‌ی امریکا (پنتاگون) به نیویارک تایمز گفته‌اند که به همین دلیل هرگونه عملیات مشترک و آموزش با نیروهای افغانستان را متوقف کرده‌اند.

براساس گزارش نیویورک تایمز، بخش بزرگی از تلاش‌های جنگ امریکا به‌ویژه عملیات در برابر جنگ‌جویان گروه داعش در شرق افغانستان متوقف شده، اما حملات هوایی علیه این گروه همچنان ادامه دارد.

از سویی، روز گذشته (سه‌شنبه،۶جوزا) دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری امریکا در صحبت با خبرنگاران گفته است که نیروهایش را به‌گونه‌ی کامل و به سرعت از افغانستان خارج می‌کند. نیویورک تایمز همچنین گفته است که افزایش شیوع ویروس کرونا در افغانستان یکی از فاکتورهای دیگری است که باعث شده رییس جمهور امریکا تصمیم به خروج کامل نیروها امریکایی را بگیرد.

تکذیب مبتلا شدن نیروهای امنیتی به کرونا

نهاد‌های امنیتی کشور در یک اعلامیه مشترک، در واکنش به گزارش نیویورک تایمز گفته‌اند که بر اساس ارزیابی نهادهای امنیتی، آمار ارایه شده در گزارش متذکره مبنی بر مصاب‌ شدن ۵۰ درصد نیروهای امنیتی و دفاعی به ویروس کرونا صحت ندارد.

در این اعلامیه مشترک نهادهای امنیتی که امروز (چهارشنبه،۷جوزا) منتشر شده، آمده است که «رهبری سکتور امنیتی و دفاعی پیش از شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) درکشور اقدامات پیش‌گیرانه و عملی را از طریق صدور هدایات و رهنمودهای خاص، تدابیر جدی وقایوی و پیشگیرانه در تمام قرارگاه‌ها و جزوتام‌های عملیاتی و حمایوی روی دست گرفت و تطبیق آن به گونه‌ی سراسری ادامه دارد. » نهادها افزوده‌اند که با بررسی و اقدامات انجام‌یافته‌ بخش‌های صحی نیروهای امنیتی و با گذشت چند ماه پس از شیوع ویروس کرونا، آسیب پذیری این نیروها در کمترین حد نگهداشته شده است.

نهادها خاطرنشان کرده‌اند که نیروهای امنیتی به گونه دوامدار با ماموریت حمایت قاطع در تعامل است و همکاری در سطوح مختلف و به خصوص در بخش های آموزش و مشوره با حفظ تمام تدابیر وقایوی جهت تامین امنیت، صلح پایدار و شکست و نابودی تروریستان همچنان ادامه خواهد یافت.

این همه در حالی است که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۱۲هزار و ۴۵۶ تن افزایش یافته‌است. از این میان ۲۲۷ تن از مبتلایان ویروس کرونا در کشور جان باخته‌ و یک هزارو ۱۳۸ تن بهبود یافته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان