جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (48)؛ از 900 نمونه مشکوک تا هشدار والیان هرات و کابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 عبدالوحید قتالی، والی هرات، از احتمال افزایش مرگ میر و واقعات مثبت ویروس کرونا در آن ولایت هشدار داده و از شهروندان خواسته است فاصله اجتماعی را مراعات و از رفت و آمد های غیر ضروری در شهر خود داری نمایند.

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ واقعه جدید ویروس کرونا در هرات به ثبت رسیده است. با ثبت این واقعات جدید، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در هرات به یک‌هزار و ۹۶۶ تن افزایش یافته است. همچنین از آن میان ۴۲ تن جان باخته و ۲۱۵ تن دیگر بهبود یافته اند.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه هرات وضعیت ۱۵ تن از مبتلایان ویروس کرونا را در آن ولایت وخیم خوانده است.

مبتلایان در سراسر کشور

از سویی مسوولان در وزارت صحت می گویند در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۵ مورد تازه ویروس کرونا در کشور ثبت شده که با ثبت آنها شمار مبتلایان به بیش از دوازده هزار تن رسیده است.

وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه (۷جوزا) در نشست خبری گفت که در یک شبانه‌روز گذشته ۹۹۴ نمونه مشکوک ویروس کرونا بررسی شده که از  این میان ۶۲۵ مورد آن مثبت بوده است.

مجروح افزود موارد جدید شامل ۳۶۰ مورد درکابل، ۱۰۸ مورد در هرات،  ۵۰ مورد بلخ، ۲۶ مورد در پروان، ۲۴ مورد در تخار،  ۱۴ مورد در کنر و ۹-۹ مورد در بغلان و پنجشیر است.

معین وزارت صحت ادامه داد ۸-۸ مورد در غور و لغمان، ۵ در ننگرهار، ۲ مورد در بامیان و یک، یک مورد در ولایت‌های کندز و نیمروز نیز شامل این موارد تازه اند.

به گفته او در ۲۴ ساعت گذشته شش بیمار مبتلا به ویروس کرونا در هرات و یک نفر در  بلخ جان باخته‌اند که شمار  جان‌باختگان به ۲۲۷ تن رسیده‌است.  در عین زمان ۱۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا درهرات صحت‌ یاب شده‌‌اند و شمار  بهبودیافته‌گان به یک هزار و ۱۳۸ تن رسیده است.

انتقاد از عدم رعایت قرنطین از سوی شهروندان

‏وحید مجروح تاکید کرد که با استفاده از امکانات موجود با ویروس کرونا مبارزه می‌شود و  این مبارزه با عدم همکاری مردم بی نتیجه است.

‏در عین حال یعقوب حیدری والی کابل و رییس کمیته مبارزه با ویروس کرونا در شهر کابل نیز در این نشست خبری به مردم هشدار داده گفت: “حکومت را مجبور نسازید تا قانون را جبراً بالای‌تان تطبیق نماید.  از شهروندان  تقاضا می نماییم تا قانون را رعایت نمایند و توصیه‌های صحی را جدی بگیرند. اجازه ندهید که در جاده ها مرده ها بافتند.”

‏والی کابل تاکید کرد که معارف کشور آماده این نیست که  از فردا دروس آغاز شود و باید بر اساس یک طرح معقول و توصیه های وزارت صحت عامه پیش رفت.

به گفته او تا هنوز برای گشایش مجدد معارف هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان