ثبت 625 مورد تازه؛ انتقاد مکرر مسوولان از عدم رعایت قرنطین از سوی مردم

توسطفریدون حسنی

خرداد ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۷, ۱۳۹۹

مسوولان در وزارت صحت می گویند در 24 ساعت گذشته 625 مورد تازه ویروس کرونا در کشور ثبت شده که با ثبت آنها شمار مبتلایان به بیش از دوازده هزار تن رسیده است.

وحیدمجروع معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه (7جوزا) در نشست خبری گفت که در یک شبانه‌روز گذشته 994 نمونه مشکوک ویروس کرونا بررسی شده که از  این میان 625 مورد آن مثبت بوده است.

مجروح افزود موارد جدید شامل 360 مورد درکابل، 108 مورد در هرات،  50 مورد بلخ، 26 مورد در پروان، 24 مورد در تخار،  14 مورد در کنر و 9-9 مورد در بغلان و پنجشیر است.

معین وزارت صحت ادامه داد 8-8 مورد در غور و لغمان، 5 در ننگرهار، 2 مورد در بامیان و یک، یک مورد در ولایت‌های کندز و نیمروز نیز شامل این موارد تازه اند.

به گفته او در 24 ساعت گذشته شش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در هرات و یک نفر در  بلخ جان باخته‌اند که شمار  جانباختگان به 227 تن رسیده‌است.  در عین زمان 10 فرد مبتلا به ویروس کرونا درهرات صحت‌ یاب شده‌‌اند و شمار  بهبودیافته‌گان به یک هزار و 138 تن رسیده است.

انتقاد از عدم رعایت قرنطین از سوی شهروندان

‏وحید مجروح تاکید کرد که با استفاده از امکانات موجود با ویروس کرونا مبارزه می شود و  این مبارزه با عدم همکاری مردم بی نتیجه است.

او تاکید کرد: “تا کنون، مردم همکاری کافی ننموده و  توصیه های صحی را رعایت نمی کنند، از مردم جدا می خواهیم تا توصیه های صحی را جدی بگیرند.”

معین وزارت صحت یک بار دیگر تاکید کرد که  ویروس کرونا زندگی همه را تهدید جدی می کند اگر توصیه ها را رعایت نشود وضعیت وخیم‌تر خواهدشد.

‏مجروح خاطرنشان کرد که قرنطین و محدودیت روز گردی حد اقل برای دو هفته تامین و بعدا به شکل تدریجی محدودیت ها برداشته شود.

معین وزارت صحت از مردم خواست: “یا در خانه می مانیم و یا راهی شفاخانه می شویم.”

هشدار والی کابل: مجبور نکنید قانون جبرا تطبیق شود

‏یعقوب حیدری والی کابل و رییس کمیته مبارزه با ویروس کرونا در شهر کابل نیز در این نشست خبری به مردم هشدار داده گفت: حکومت را مجبور نسازید تا قانون را جبراً بالای تان تطبیق نماید.  از شهروندان  تقاضا می نماییم تا قانون را رعایت نمایند و توصیه‌های صحی را جدی بگیرند. اجازه ندهید که در جاده ها مرده ها بافتند.”

حیدری افزود از فیصله کابینه الی اکنون  تلاش شده اصناف به اساس تقسیم اوقات فعالیت های خود را با در نظرداشت توصیه های صحی تنظیم کنند در غیر آن بسته می شوند.

‏والی کابل تاکید کرد که معارف کشور آماده این نیست که  از فردا دروس آغاز شود و باید به اساس یک طرح معقول و توصیه های وزارت صحت عامه پیش رفت.

به گفته او تا هنوز برای گشایش مجدد معارف هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

عدم تصویب بودجه مبارزه با کرونا

شمروزخان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه امروز در توییتی گفته است که مجلس نمایندگان با گذشت 22 روز هنوز بودجه مبارزه با ویروس کرونا را تصویب نکرده است.

مسجدی از مجلس نمایندگان خواسته است که در شرایط حساس کنونی نمایندگان مجلس هرچه زود تر بودجه مبارزه با ویروس کرونا را تصویب کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *