جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ترامپ: تمامی نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می شوند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دونالدترامپ رییس جمهور امریکا در تازه ترین اظهاراتش در مورد افغانستان می گوید  تمام قوای امریکایی را از افغانستان بیرون می‌کند.

ترامپ روز گذشته، سه شنبه ۲۶ می (ششم جوزا) در صحبت با خبرنگاران تاریخی را برای خروج کامل قوای امریکایی از افغانستان مشخص نکرد اما گفت که نظامیان امریکایی به سرعت مناسب افغانستان را ترک خواهند کرد و اگر نیاز به برگشت آنان شد نظامیان به صفت “رزمندگان و مبارزان” اعزام خواهند شد، نه نیروی پولیس.

ترامپ هرچند زمان خروج نیروهای امریکایی را مشخص نکرده اما تاکید کرده: “ما با طالبان و رییس جمهور در تعامل هستیم. رییس جمهور راه خود را هموار کرده است، دو نفر دعوای ریاست جمهوری داشتند. اما ما در تعامل هستیم زیرا چنانچه می‌دانید آنان عوامل و جناح‌های رقیب داشتند.”

رییس جمهور امریکا خاطرنشان کرده که نظامیان امریکایی برای پاسبانی به افغانستان نرفته‌اند اما مانند پولیس عمل می کنند.

تاکید ترامپ بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان

ترامپ در حالی از خروج نیروهای امریکایی در افغانستان سخن می گوید که این اواخر گفتگوهای صلح افغانستان وارد مرحله تازه شده و خروج قوای امریکایی از افغانستان یکی از نکات اساسی توافقنامۀ صلح میان طالبان و امریکا است که بر اساس آن امریکا باید در جریان 135 روز پس از امضای توافقنامه شمار نظامیان خود را در افغانستان به 8 هزار و 600 تن کاهش دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان