جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هیئت دیپلماتیک ایران به هدف بررسی رویداد شکنجه کارجویان افغان وارد کابل شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه اعلان کرده است که هیئت دیپلماتیک ایران به هدف بررسی رویداد شکنجه  کارجویان افغان و به رود انداختن آنها توسط نیروی مرزی ایران وارد کابل شده است.

وزارت خارجه گفته است که این هیئت دیپلوماتیک امروز سه شنبه (6میزان) به ریاست محسن بهاروند، معین وزارت امور خارجه ایران، وارد کابل شده و با محمدحنیف اتمر سرپرست این وزارت دیدار کرده است.

وزارت خارجه افزوده که این هیئت همچنان محموله وسایل و تجهیزات طبی، به هدف مبارزه با ویروس کرونا را در طیاره حامل خود به کابل انتقال داده اند.

وزارت خارجه خاطرنشان کرده که در این دیدار آقای اتمر، از کمک تجهیزات طبی و دیگر همکاری‌های ایران در دوران مبارزه با کورونا قدردانی کرده و رویدادی که در آن شماری از کارجویان افغان از سوی نیروهای مرزی ایران شکنجه و به رود خانه انداخته شده بود  مورد بررسی قرار داده و روی مراحل مختلف تحقیقات هیئت افغانستان و اسناد و مدارک به دست آمده گفتگو کرده است.

سرپرست وزارت خارجه همچنین خواهان توجه بیشتر دولت ایران به تحقیقات مشترک شده، تاکید کرده‌است که هدف از این تحقیقات دریافت حقایق، رسیدگی قانونی به عاملین آن و اتخاذ تدابیر لازم است تا در آینده از واقع شدن چنین حوادثی که ممکن بر روابط دو کشور تاثیرگذار باشد، جلوگیری شود.

وزارت خارجه اضافه کرده که محسن بهاروند، ضمن محکوم کردند این رویداد آن را برای مردم و دولت ایران غیر قابل قبول  خوانده تاکید کرده که ایران متعهد است تا این حادثه را مشترکاً با هیئت افغانستان تا تامین عدالت بررسی و تعقیب کند.

 بهاروند خاطرنشان کرده که اسناد و مدارکی که هیئت تحقیق جانب افغانستان یافته  را تسلیم شده و آن را از مجاری مرتبط دولت خویش نیز تحقیق کرده و نتایج  را با جانب افغانستان شریک می کند.

شکنجه و به رود انداختن کارجویان افغانستان

به تاریخ 13 ثور رسانه ها با استناد به ورود چندین جنازه به شهر هرات گزارش دادند که شماری از کارجویان افغانستان که میخواستند به طور غیر قانونی وارد ایران شوند از سوی نیروی مرزی آن کشور بازداشت، شکنجه و سپس به رود خانه انداخته شدند که از آن میان شماری کشته شماری مفقود و شماری نجات یافته اند.

به تعقیب این حادثه، حکومت افغانستان هییت حقیقت یابی را برای بررسی  موضوع تعیین کرد که طبق یافته‌های این هیئت به ریاست حمید طهماسی، سرمفتش قوماندانی اعلی قوای مسلح از مجموع 46 تن از کارجویان افغان در رودخانه‌ 17 تن مفقود 12 تن جانباخته و 17 تن نیز نجات یافته اند.

 ایران بارها این اقدام نیروهایش را رد کرده‌است. پیش‌از این وزارت خارجه گفته بود که ایران اسناد و یافته‌های هیأت حقیقت‌یاب افغانستان را نپذیرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان