ثبت 658 مورد جدید؛ شمار مبتلایان در کشور به یازده هزار 831 تن رسید

توسطفریدون حسنی

خرداد ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۶, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلان کرده است که در 24 ساعت گذشته 658 مورد تازه مثبت ویروس کرونا تشخیص شده است.

وزارت صحت عامه امروز سه شنبه (6جوزا) گفته است که در 24 ساعت گذشته یک هزار و 152 مورد مشکوک ویروس کرونا در لابراتوار های این وزارت بررسی شده که از این میان 658 مورد آن مثبت گزارش شده است.

این وزارت افزوده که موارد جدید شامل 237 مورد در کابل، 85مورد درهرات، 77 مورد در بلخ، 59 مورد در بغلان، در هر ولایت بادغیس و فراه ۵۲ مورد  و 29 مورد در فاریاب می شود.

به گفته وزارت صحت 27 مورد در ننگرهار، 11 مورد بامیان، 7 مورد در لوگر، شش مورد در کاپیسا، چهار مورد در سرپل و در ولایت‌های تخار و سمنگان هر کدام یک مورد نیز شامل مواردی اند که در 24 ساعت گذشته ثبت شده و با ثبت آن شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به یازده هزار 831 تن رسیده است.

وزارت صحت تاکید کرده که همچنان در 24 ساعت گذشته یک فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و 31 تن نیز صحت یاب شده است که شمار مجموعی جان باختگان به 220 تن و شمار بهبود یافتگان به یک هزار 128 تن رسیده است.

ابتلای 70 داکتر و کارمند صحی در بلخ

‏در همین حال ریاست صحت عامه بلخ امروز سه شنبه اعلان کرده است که 42 داکتر، 17 لابرانت، چهار پرستار، چهار قابله و سه کارمند دیگر خدمات صحی در بلخ به ‎کرونا مبتلا شده‌اند.

این موارد در حالی مطرح می شود که افغانستان همه روزه شاهد افزایش میزان مبتلایان به کرونا است. در این میان اما قرنطینه شهر کابل ادامه ندارد و وضعیت عمومی پخش ویروس در این شهر رو به وخامت می باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *