جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تحرکات تازه سیاسی؛ از تنش های انتخاباتی تا مصافحه های غیر معمول عیدی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از پایان تنش های انتخاباتی میان غنی و عبدالله تحرکات تازه ای سیاسی میان ارگ، سپیدار و حامد کرزی به وجود آمده و رییس جمهور غنی در یک اقدم کم سابقه برای دید و بازدیدهای عیدی به دیدار آن ها رفته است.

ارگ ریاست جمهوری اعلان کرده که رییس جمهور غنی بعد از ظهر روز گذشته (5جوزا) که مصادف می شود به روز دوم عید فطر برای دیدار و عید مبارکی به خانه حامد کرزی و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی رفته  است.

این اقدام آقای غنی در حالی صورت گرفته که حامد کرزی رییس جمهور پشین نیز برای عید مبارکی به خانه عبدالله و عبدالله عبدالله نیز به دیدار حامد کرزی رفته است.

آقای عبدالله در فیسبوک اش از حضور رییس جمهور غنی و حامد کرزی به خانه اش برای عید مبارکی قدردانی کرده است.

روند صلح محور گفتگوهای این دیدارها

ارگ ریاست جمهوری گفته است در این دیدار ها ضمن تبریکی عید فطر در خصوص اقدامات در پروسه صلح، آتش بس و رهایی زندانیان طالبان با جانب حکومت افغانستان گفتگو شد است.

این دیدارهای عیدی به این شیوه در حالی صورت گرفته است که پس از اعلان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 6 میزان سال گذشته و پذیرفته نشدن آن از سوی عبدالله عبدالله تنش های سیاسی میان ارگ و سپیدار بالا گرفت و این تنش ها بجای رسید که غنی و عبدالله در یک روز همزمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری انجام دادند. اما پس از فشارهای بین المللی و میانجیگری داخلی با عضویت کرزی، کریم خلیلی و عبدالرب رسول سیاف با امضای یک موافقتنامه سیاسی تنش های سیاسی پایان یافت.

واکنش ها به این دیدار ها

دیدارهای عیدی روز گذشته واکنش های زیادی نیز در پی داشته است. محمدعارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان در توییتی نگاشته است: “‏محمد اشرف غنی با درسی که از پنج‌سال حکومت و رهبری ناکام خود گرفته است این بار می خواهد سیاست کند، دلها و دیده ها بگیرد و با مخالفان خود رفق و مدارا نماید.”

آقای رحمانی تاکید کرده: “ای کاش همین عقل و هوش در پیش می بود و سبب آن همه زیان و فغان و هزینه نمی شد، اما از هرجایی که جلو ضرر را بگیرند فایده است.”

https://twitter.com/arifrahmanii/status/1264932892553199616?s=19

ضیا شهریار از خبرنگاران بی بی سی فارسی نیز در توییتر اش نگاشته است: ‏”فضای از تحرکات سیاسی تازه در‌کابل در روزهای عید فطر؛ اشرف غنی به خانه‌های کرزی وعبدالله رفت وحمدالله هم به دیدار امرالله در پنجشیر؛از عدم حضورمعاون اول  در جریان صدورفرمان آزادی۲هزار زندانی طالبان بوی مخالفت می‌آید.”

شهریار با اشاره به سخنان امرالله صالح در پنجشیر افزوده او درپیام عیدی‌اش حرف‌های شدید برای طالبان داشته است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سیاسی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان