جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

از بهبود خواب تا تقویت سیستم ایمنی؛ ۶ فایده رابطه جنسی برای سلامتی

خواندن 3 دقیقه
3
(2)

باور کنید یا نه، رابطه جنسی تأثیرات مثبت زیادی بر سلامت کلی شما دارد، در واقع بسیاری از مطالعات این موضوع را اثبات کرده‌اند!

۱. رابطه جنسی علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد

صبر کنید! رابطه جنسی “درمانِ” اضطراب یا افسردگی نیست، اما هورمون‌های خوب و مواد شیمیایی که در طول رابطه آزاد می‌شوند، می‌توانند به طور موقت علائم هر دو را کاهش دهند. این هورمون‌ها عبارتند از دوپامین، اندروفین و اکسی‌توسین. رابطه جنسی نه تنها سطح این هورمون‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه سبب کاهش هورمون استرس یعنی کورتیزول نیز می‌شود.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را از بین می‌برند

۲. فایده رابطه جنسی، می‌تواند ذهن شما را از چیزهای دیگر دور کند

رابطه جنسی نوعی فرار موقت از فشارهای زندگی روزمره است. مطمئناً، وقتی در حال رابطه هستید، تمرکزتان روی لذت بردن است. اگر ذهن‌تان درگیر اضطراب‌های روزانه شد، سعی کنید روی هر احساس فیزیکی که تجربه می‌کنید متمرکز شوید. برای تمرین ذهن‌آگاهی چه راهی بهتر از رابطه جنسی وجود دارد؟!

3.  نوعی ورزش محسوب می‌شود

بسیار خوب، رابطه جنسی یک تمرین ورزشی کامل نیست اما می‌توان آن را نوعی ورزش سبک در نظر گرفت. به علاوه از پیاده‌روی روی تردمیل که کسل‌کننده‌تر نیست. یک مطالعه نشان می‌دهد که طی 25 دقیقه رابطه، مردان تقریباً 100 کالری و زنان حدود 69 کالری می‌سوزانند (بله ، ۶۹ کالری!). حتی اگر کالری کمی بسوزانید، به فعالیت بدنی می‌پردازید، که برای سلامت روانی شما مفید است!

مطلب مرتبط: آیا رابطه جنسی باعث تسکین میگرن می‌شود؟

۴. به بهبود کیفیت خواب‌تان کمک می‌کند

خواب کافی هم برای سلامت روان و هم برای سلامت جسم اهمیت زیادی دارد. اگر معمولاً برای خواب رفتن مشکل دارید، می‌توانید رابطه جنسی قبل از خواب را امتحان کنید. هورمون‌های آزاد شده در اثر رابطه، به شما کمک می‌کنند احساس آرامش بیشتری داشته باشید و آماده خواب شوید. به علاوه، اگر ارگاسم داشته باشید، هورمون پرولاکتین آزاد می‌شود و به این ترتیب کیفیت خواب‌تان بهبود می‌یابد.

۵.فایده رابطه جنسی، سیستم ایمنی را قوی نگه می‌دارد

افرادی که رابطه جنسی دارند، سیستم ایمنی قوی‌تری هم دارند. محققان دانشگاه ویلكس در پنسیلوانیا دریافتند، سطح برخی آنتی‌بادی‌ها در افرادی كه هفته‌ای یك یا دو بار رابطه جنسی داشتند در مقایسه با کسانی که رابطه کمتری دارند، بالاتر است.

۶.  ریسک حمله قلبی را کاهش می‌دهد

یک زندگی جنسی خوب برای قلب نیز فایده دارد. رابطه جنسی علاوه بر اینکه روشی عالی برای افزایش ضربان قلب است، به حفظ تعادل سطح استروژن و تستوسترون نیز کمک می‌کند.

در یک مطالعه، احتمال مرگ در اثر بیماری قلبی در مردانی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی داشتند، پایین‌تر از کسانی بود که رابطه کمی داشتند.

مطلب مرتبط: بیماری قلبی در مردان، علائم و نشانه‌های این بیماری خطرناک را بشناسیم

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان