از کاهش وزن تا کاهش درد؛ ۷ فایده بی نظیر موسیقی برای سلامتی

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۵, ۱۳۹۹

طبیعی است که گوش دادن به موسیقی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما برخی تحقیقات نشان داده‌اند که برای سلامتی نیز فایده دارد.

۱. موسیقی عملکرد شناختی را بهبود می‌دهد

تحقیقات ثابت کرده‌اند که موسیقی زمینه‌ای، یا موسیقی که در زمان تمرکز روی یک کار گوش می‌دهید، می‌تواند، عملکردتان را در کارهای شناختی را افزایش بدهد.

۲. استرس را کاهش می‌دهد

مدت‌هاست که تصور می‌شود موسیقی می‌تواند استرس را کاهش دهد. خوشبختانه علم هم از این باور پشتیبانی کرده‌است.

۳. کمک می‌کند کمتر بخورید

یکی از اثرات شگفت‌انگیز موسیقی برای سلامتی کمک به کاهش وزن است. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، گوش دادن به موسیقی ملایم و نور کم به کاهش وزن کمک می‌کند. مطابق با یک مطالعه، افراد در رستوران‌های دارای نور کم و موسیقی ملایم ۱۸٪ کمتر از بقیه غذا می‌خوردند.

مطلب مرتبط: با این راهکارها در خواب وزن کم کنید

۴. موسیقی به مدیریت درد کمک می‌کند

تحقیقات اثبات کرده‌اند که موسیقی می‌تواند به مدیریت درد کمک کند. یک مطالعه روی بیماران فیبرومیالژیا نشان داد کسانی که یک ساعت در روز موسیقی گوش می‌دادند، کاهش قابل توجه درد را تجربه کردند. مطالعه دیگری نیز در سال 2015 اثرات موسیقی روی کنترل درد را بررسی کرد و نشان داد بیمارانی که قبل از عمل، در حین یا حتی بعد از عمل به موسیقی گوش می‌دهند، نسبت به بقیه درد و اضطراب کمتری را تجربه می‌کنند.

۵. موسیقی کیفیت خواب را بهبود می‌دهد

در یک مطالعه سه هفته‌ای گروهی از دانش‌آموزان قبل از خواب به موسیقی یا دروس صوتی گوش دادند. طمابق با نتایج این مطالعه، کیفیت خواب گروهی که موسیقی گوش کرده بودند، بهبود یافت.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان بی‌خوابی یا اینسومنیا

۶. خلق و خوی را بهبود می‌دهد

یک مطالعه نشان داده‌است که گوش دادن به موسیقی مثبت، می‌تواند در طول دو هفته اثرگذار باشد. در این مطالعه به شرکت‌کنندگان گفته شد با گوش دادن به موسیقی مثبت به صورت هر روزه و به مدت دو هفته، به طور هدفمند تلاش کنند تا روحیه‌شان را بهبود بخشند. نتایج این مطالعه بهبود خلق‌وخوی شرکت‌کنندگان را نشان داد.

۷. موسیقی عملکرد ورزشی‌تان را بهبود می‌دهد

یکی دیگر از فواید مهم موسیقی، توانایی آن در تقویت عملکرد است. دانشمندان کشف کرده‌اند که گوش دادن به موسیقی که ریتم قوی و تندی دارد، می‌تواند شما را ترغیب کند تا سریع‌تر قدم بردارید یا بدوید. دوندگان نه تنها هنگام گوش دادن به موسیقی می‌توانند سریع‌تر بدوند، بلکه همچنین انگیزه بالاتر و استقامت بیشتری خواهند داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *