جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

فرارسیدن عید؛ نیروی های امنیتی در سراسر کشور به حالت آماده باش قرار گرفتند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 مسوولان در وزارت داخله می گویند نیروهای امنیتی برای تامین امنیت روزهای عید در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

طارق ارین سخنگوی وزارت داخله امروز شنبه (3جوزا) در نشست خبری گفت با وجود وضع قیودات گشت و گذار ناشی از ویروس کرونا نیروهای امنیتی برای تامین امنیت روزهای عید در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

آرین افزود از هرنوع تحرکاتی که احساس شود مردم افغانستان را هدف قرار می‌دهد توسط نیروهای امنیتی و دفاعی جلوگیری می‌شود.

او ادامه داد که نیروهای پولیس در روزهای عید در شهر کابل از گشت و گذار بدون موجب جلوگیری خواهد کرد.

آرین با اشاره به فیرهای هوایی شب گذشته در کابل و ولایت ها گفت پولیس با چنین افراد برخورد جدی می کند و تنها در کابل 200 تن در پیوند به فیرهای هوایی و استعمال مواد انفلاقی (پتاقی) بازداشت شده اند.

جرایم جنایی

سخنگوی وزارت داخله می افزاید که در یک ماه گذشته در کابل 169 واقعه جرمی نیز صورت گرفته که در پیوند به آن 136 تن بازداشت شده اند.

آرین افزود این جرایم شامل قتل، سرقت، رهزنی، کیسه بری و سایر جرایم جنایی می شود و شماری دیگری از مجرمین نیز در تعقیب پولیس قرار دارد.

حملات طالبان

طارق آرین در مورد حملات طالبان گفت که این گروه در 6 ماه گذشته بالای 110 پروژه زیربنایی و تاسیسات عامه شامل 41 باب مکتب، 6 شفاخانه، 40 پل و پلچک، 15 پایه برق، 5 پایه آنتن مخابراتی و چندین مسجد در 14 ولایت حمله کرده است.

سخنگوی وزارت داخله تاکید کرد که پس از پایان هفته کاهش خشونت ها تا اکنون یک هزار و 667 غیر نظامی از سوی طالبان کشته و زخمی شده اند که از این میان 523 غیرنظامی کتشه و متباقی آن زخمی شده اند.

این اظهارات سخنگوی وزارت داخله در حالی مطرح می شود که با پایان تنش های سیاسی گفتگو های صلح افغانستان رنگ تازه ای به خود گرفته است و نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان نیز در تازه ترین دور سفرش برای تسهیل گفتگو های صلح با طالبان و سران حکومت افغانستان دیدار کرده است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار نظامی-امنیتی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان