سرپرست وزارت دفاع در هرات: پشت پرده بازداشت نفوذی سپاه پاسداران با رسانه ها شریک می شود

توسطفریدون حسنی

خرداد ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

 پس از سفر معین ارشد امنیتی وزارت داخله به زون غرب اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع و جنرال میلر فرمانده عمومی حمایت قاطع برای بررسی اوضاع امنیتی این زون به ولایت هرات رفته است.

اسدالله خالد در جریان سفرش به هرات امروز شنبه (3جوزا) در نشست مشترک خبری با والی هرات گفت نهاد های امنیتی بررسی های شان را در پیوند به قضیه بازداشت عامل نفوذی سپاه پاسداران ایران در هرات اغاز کرده است.

او افزود که در مورد عامل نفودی سپاه ایران و بررسی‌های نهادهای گوناگون امنیتی جریان دارد و آن‌‌چه که پشت پرده باشد مشخص و با مردم و رسانه‌ها شریک می‌شود.

سرپرست وزارت دفاع با بیان اینکه که نیروهای افغان در راستای سرکوب طالبان اقدامات جدی را روی‌دست گرفته‌ تاکید کرد: “به همگی اطمینان می‌دهیم که قوای امنیتی افغان، چه پیش از عید بوده و چه در جریان عید است، بعد از عید بوده، هر جایی که دشمن بخواهد نظم را مختل بسازد، جواب دندان شکن خواهیم داد.”

خالد خاطرنشان کرد که که دولت از سال‌ها به این‌سو شعارش صلح بوده است و خواهان صلح هست، اما طالبان با لجاجت خود، دوام جنگ را خواسته‌اند.

عامل نفوذی سپاه پاسداران ایران چگونه بازداشت شد

ریاست امنیت ملی هرات، روز گذشته جمعه (2جوزا) در خبرنامه ای اعلان کرد که قاری شفیع مشهور به حافظ عمری نفوذی سپاه ایران را بازداشت کرده است.

امنیت ملی هرات افزوده بود که این نفوذی سپاه پاسداران ایران زمانی بازداشت شد که از موتر متعلق به سپاه پاسداران ایران در قرارگاه “تپه‌سیاه” پایین و می‌خواست به ولسوالی شیندند وارد شود.

امنیت ملی هرات فرد بازداشت شده را عضو رهبری طالبان هرات عنوان کرده و گفته که او در اجرای حملات تروریستی و ترورهای هدف‌مند در شهر هرات، حمله بر تأسیسات عام‌المنفعه و بندهای آب‌گردان دست داشته است.

این سفر بلندپایه ترین مقام نظامی در حالی به هرات صورت گرفته است که عبدالصبور قانع معین ارشد امنیتی وزارت داخله به تاریخ 30 ثور برای پلان‌گذاری به‌خاطر تطبیق حکم ریاست‌جمهوری مبنی بر آغاز عملیات تهاجمی نیروهای دولتی و بررسی عمل‌کرد این نیروها به این ولایت رفته بود.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار نظامی-امنیتی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *