جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه حملات بر کارمندان صحی؛ معین وزارت صحت از حمله مسلحانه جان به سلامت برد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در ادامه حملات بر کارمندان صحی در یک ماه اخیر وحید مجروح معین وزارت صحت از حمله مسلحانه در ولایت لوگر نجات یافت.

آقای مجروح در صفحه کاربری فیسبوک اش نگاشته است که حوالی ساعت 5 صبح امروز شنبه (3جورا) در متطقه پل علم ولایت لوگر از كمين مسلحانه نجات يافته است.

آقای مجروح افزوده که این رویداد زمانی اتفاق افتاده که او در مسیر برگشت از یک سفر رسمی به ولايت های خوست، پكتيا و لوگر بوده است.

حمله بر زایشگاه در دشت برچی

این حمله در حالی صورت می گیرد که سه مهاجم مسلح، حوالی در روز 23ثور  ماه گذشته بر شفاخانه 100 بستر دشت برچی، در حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل، حمله کردند و در این حمله 24 تن بشمول زنان، نوزادان و کارمندان صحی کشته و 16 دیگر زخمی شدند.

هر چند گروه طالبان مسوولیت این رویداد را برعهده نگرفت اما حکومت افغانستان آن را کار گروه طالبان عنوان کرد.

این حمله با واکنش و محکومت های گسترده بین المللی رو برو شد.

لت و کوب و گروگان گیری

به تاریخ 17 ثور نیز شماری از بستگان یک قربانی ویروس کرونا، یک داکتر و پرستار شفاخانه افغان – جاپان را در کابل پس از آن لت‌وکوب کردند که یک مرد کهن‌سال مبتلا به ویروس کرونا در این شفاخانه جان باخته بود. به تعقیب آن وزارت صحت از پولیس درخواست تامین امنیت مراکز صحی مخصوص ویروس کرونا را کرده بود.

در همین حال کمیسیون حقوق بشر نیز اعلام داشته بود که گروه طالبان سه نفر از کارمندان یک دفتر ناظر بر فعالیت های مراکز صحی را در ولایت فاریاب اسیر کرده و این کمیسیون این اقدام طالبان را بر اساس اصول و ارزش های حقوق بشردوستانه، جنایت جنگی خوانده بود.

هرچند با وجود تاکید وزارت صحت بر غیرسیاسی و مردمی بودن این وزارت و کارمندان صحی اما این حملات همچنان علیه کارمندان و مراکز صحی ادامه دارد.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار نظامی-امنیتی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان