نتایج دو مطالعه تازه: آنتی بادی های کووید-۱۹، ایمنی ایجاد می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱, ۱۳۹۹

دو مطالعه آزمایشگاهی توسط تیم‌های تحقیقاتی در مرکز پزشکی BIDMC در بوستون که مورد داوری همتا نیز قرار گرفته‌اند نشان می‌دهند آنتی‌بادی‌هایی که در واکنش به کووید-۱۹ ایجاد شده‌اند، سبب ایجاد مصونیت نسبت به این بیماری می‌شوند.

بر اساس این دو مطالعه که روز چهارشنبه در ژورنال ساینس منتشر شدند، نمی‌توان مجددا به این ویروس مبتلا شد.

در یکی از این دو مطالعه، به 9 میمون رزوس، که 93 درصد DNA مشابه با انسان دارند، ویروس مسبب کووید-۱۹ تزریق شد. این ویروس به سرعت گسترش یافت و همه حیوانات بیمارشدند اما همه آنها طی 28 روز بهبود یافتند.

یک هفته پس از بهبودی همه آنها، محققان بار دیگر ویروس را به میمون‌ها تزریق کردند. هرچند مقادیر کمی از ویروس در ریه برخی از میمون‌ها دیده شد، اما هیچ یک از آنها مریض نشدند.

دن باروچ، نویسنده اصلی این دو مطالعه و رئیس مرکز ویروس‌شناسی و تحقیقات واکسین BIDMC، به The Boston Globe گفت: “ما باید در مورد هرگونه پیش‌بینی در انسان‌ها دقت کنیم. اما می‌توانم بگویم که این داده‌ها خوش‌بینی ما را در مورد اینکه ایمنی طبیعی و ایمنی ناشی از واکسن در انسان امکان‌پذیر است، افزایش می‌دهند.”

در مطالعه دیگر، باروچ و همکارانش از 35 میمون رزوس، 25 مورد را با دوز یکی از شش واکسین DNA نمونه ایجادشده برای این مطالعه واکسینه کردند. در حالی که واکسین‌های معمول از ویروس‌های مرده استفاده می‌کنند، واکسین‌های DNA از کد ژنتیکی پروتئین‌هایی استفاده می‌کنند که محققان معتقدند کرونا برای حمله به سلول‌ها به کار می‌برد.

همه میمون‌های واکسینه شده علیه ویروس آنتی‌بادی توسعه دادند، در سطحی که قابل مقایسه بود با سطح آنتی‌بادی میمون‌هایی که از کووید-۱۹ بهبود یافته بودند.

هرچند چندین آزمایش آنتی‌بادی کووید-۱۹ در بازار موجود است، اما دانشمندان در حال حاضر از صحبت در مورد اینکه حضور آنتی‌بادی‌ها برابر با مصونیت ناشی از بیماری است، دست برداشته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی در تاریخ ۲۴ اپریل اعلام کرده بود: “در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند و دارای آنتی بادی هستند، در برابر این بیماری مصون خواهند بود.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *