ادامه تلفات غیرنظامیان در غزنی؛ شکنندگی اوضاع امنیتی این ولایت به کجا می انجامد؟

توسطفریدون حسنی

خرداد ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

خشونت‌ها در ولایت غزنی شدت گرفته است. در ادامه خشونت‌ها و تلفات غیرنظامیان در غزنی مقام های محلی این ولایت اعلان کرده اند که 5 غیرنظامی در انفجار ماین کنار جاده‌ای در این ولایت کشته و زخمی شدند.

دفتر مطبوعاتی ولایت غزنی امروز پنجشنبه (1جوزا) گفته است که ناوقت روز گذشته در منطقه شاه گل ولسوالی ده یک این ولایت 3 غیرنظامی در انفجار ماین کنار جاده ای کشته و 2 تن دیگر انان زخمی شده اند.

دفتر والی غزنی افزوده که افراد کشته و زخمی شده در این رویداد کوچیانی هستند که در این ساحه زندگی می‌کردند.

افزایش ناامنی ها و تلفات غیرنظامیان در غزنی

در جریان یک هفته اخیر ولایت غزنی شاهد رویداد های خونین انفجاری و انتحاری بوده که بیشتر این رویدادها از غیرنظامیان قربانی گرفته است.

در آخرین موارد، روز گذشته در منطقه قلعه شاده از مربوطات مرکز این ولایت دو غیرنظامی در انفجار سرگلول هاوان جان باختند، و نیز به روز دوشنبه هفته جاری گروه طالبان یک موتر نوع هاموی مملو از مواد انفجاری بر قطعه 703 امنیت ملی حمله کردند که در ان 5 تن کشته و 32 تن زخمی شدند.

هشدار نمایندگان مجلس از سقوط غزنی به دست طالبان

محمدعارف رحمانی نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان در واکنش به رویدادهای اخیر امنیتی غزنی، دو روز قبل در جلسه استجوابیه رییس ستادمشترک ارتش، سرپرست وزارت داخله و رییس امنیت ملی وضعیت غزنی را شکننده خوانده و از سقوط این ولایت به دست طالبان هشدار داده است.

آقای رحمانی ضمن انتقاد از عدم هماهنگی نهادهای امنیتی در این ولایت، از مسوولین ارشد امنیتی و دفاعی خواست که به ولایت غزنی سفر کنند و وضعیت این ولایت را از نزدیک بررسی نمایند. غزنی در جنوب افغانستان در شرایط بد امنیتی قرار دارد و در این اواخر جنگ و خشونت بیشتر از قبل در این ولایت شدت گرفته است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار نظامی-امنیتی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *