جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت ۵۳۱ واقعه جدید کرونا؛ مسولان یک دست خواهان خانه ماندن شهروندان کابلی اند!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 بربنیاد اعلام وزارت صحت‌عامه در یک‌شبانه روز گذشته، در لابراتوارهای این وزارت، ۵۳۱ واقعه جدید و مثبت ویروس کرونا ثبت شده است. با ثبت این واقعات جدید شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۸هزارو۶۷۶ تن افزایش یافته است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، امروز(پنج‌شنبه،۱جوزا) در یک نشست خبری گفت که در جریان یک شبانه‌روز گذشته، ۲۷۴ نفر در کابل، ۶۹ نفر در هرات، ۵۵ نفر در بلخ، ۳۵ نفر در ننگرهار، ۲۶ نفر در میدان‌وردک، ۱۵ نفر در سرپل، ۱۳ نفر در پروان، ۱۲ نفر در پکتیکا، ۱۲ نفر در خوست و ۷ نفر در پکتیا، ۵ نفر در لغمان، ۳ نفر در فاریاب، ۲ نفر در جوزجان، ۲ نفر در فراه و ۱ نفر در بادغیس، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گفته او در یک شبانه روز گذشته ۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا جان باخته و ۸ تن دیگر بهبود یافته‌اند که به این ترتیب شمار جان باختگان به ۱۹۳ تن و بهبود یافتگان به ۹۳۸ نفر رسیده است.

عید را در خانه تجلیل کنید

با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در کشور و شیوع آن در شهرها، وزارت صحت عامه از شهروندان خواسته است که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، از گشت وگزار در روز های عید بپرهیزند واین روز ها را با ماندن در خانه، در کنار خانواده تجلیل کنند.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه نیز در نشست خبری امروزش تاکید کرد که آمار نشان می دهد در چهار روز اخیر شمار بیماران کووید۱۹، به ویژه در کابل، به مراتب افزایش یافته واتاق های آی.سی.یو، در شفاخانه های مربوط به این بیماران، پرشده است. او خاطرنشان کرد که اگر شهروندان بیش از این قیود گشت وگزار را رعایت نکنند وبه توصیه های وزارت صحت عامه عمل ننمایند، فاجعه ای که وزارت صحت عامه از آن نگران است، رخ خواهد داد.

فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه نیز روز گذشته حین دیدار از شفاخانه افغان- جاپان، از مردم خواست که برای جلوگیری از ویروس کرونا در روزهای عید، از دید و بازید با اقارب شان خودداری کنند.

از سویی هم، محمدیعقوب حیدری، والی کابل امروز در نشست خبری گفت که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جریان روزهای عید فطر در شهر کابل شدیدترین قیود گشت‌وگذار وضع می‌شود و به نیروهای امنیتی دستور داده شده است که آن را تطبیق نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان