کرونای منتشر شده از طریق صحبت، تا ۱۴ دقیقه در هوا می ماند

توسط

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹

یک مطالعه جدید توسط محققان مؤسسه ملی بهداشت نشان داده‌است که ذرات کرونا ویروس آزاد شده در حین صحبت کردن می‌توانند 8 تا 14 دقیقه در هوا بمانند، یافته هشداردهنده‌ای مبنی بر اینکه انتقال ویروس توسط هوا حتی ممکن است گسترده‌تر از چیزی باشد که قبلاً تصور می‌شد.

دانشمندان این تحقیق گفتند: اگرچه مدت‌هاست پذیرفته شده که سرفه و عطسه می‌تواند ویروس‌های تنفسی را از طریق قطرات ریز منتقل کند، اما کمتر شنیده‌ایم که صحبت کردن عادی باعث ایجاد هزاران قطرات مایع می‌شود.

نتایج این تحقیق که در مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده منتشر شد، نشان می‌دهد “این احتمال وجود دارد که صحبت کردن عادی هم باعث انتقال ویروس در محیط‌های محدود شود.”

مطابق با یک مطالعه “این قطرات ناشی از صحبتِ ناقلان بدون علامت کرونا ویروس، به طور فزاینده‌ای به عنوان یک روش احتمالی انتقال بیماری در نظر گرفته می‌شوند.”

در مطالعه آمده‌است، کسانی که با صدای بلندتری حرف می‌زنند، خطر بیشتری را به همراه دارند: “مشاهدات پراکندگی نور لیزر بسیار حساس نشان داده‌اند که صحبت با صدای بلند می‌تواند هزاران قطره از دهان را در هر ثانیه منتشر کند.”

هرچند کووید-۱۹ به اندازه سارس کشنده نیست، اما بسیار آسان‌تر منتقل می‌شود، و دانشمندان هنوز در تلاشند تا بفهمند که چقدر گسترش می‌یابد و چه مدت زنده می‌ماند. این داده‌ها دارای تاثیر عظیمی بر نحوه تعامل ما و اینکه چه نوع فضاها و فعالیت‌هایی بی‌خطر هستند، دارد.

محققان از یک محیط هوای بسته و راکد استفاده کردند و دریافتند که این قطرات بعد از 8 دقیقه تا 14 دقیقه دیگر دیده نمی‌شوند.

سرعت حرکت و مدت زمان باقی ماندن قطرات در هوا نیز به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله بلندی صدای صحبت‌کننده، سن او و میزان خشکی دهانش.

حمل و نقل عمومی و فضاهایی که تهویه ضعیف دارند برای این نوع انتقال اماکنی پرخطر محسوب می‌شوند. مطالعات علمی همچنان به دنبال یافته‌های جدید در مورد کرونا ویروس هستند دانشمندان دانشگاه پرینستون، UCLA و موسسه ملی بهداشت در ژورنال پزشکی نیو انگلند گزارش دادند که این ویروس می‌تواند تا سه ساعت در هوا زنده بماند.

و تیمی از محققان آکادمی علوم پزشکی نظامی پکن دریافتند که این قطرات می‌توانند تا ۴ متر حرکت کنند، به این معنی که احتمالا دو متر فاصله‌ای که تا کنون توصیه می‌شد، کافی نیست. البته متغیرهای زیادی می‌توانند روی این امر تأثیر بگذارند، از جمله دمای هوا و رطوبت.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *