جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
30 بازدید

چرا شنیدن صدای خودمان را دوست نداریم؟

خواندن 2 دقیقه
1.3
(3)

آیا تا به حال شده که از شنیدن صدای خودتان احساس بدی پیدا کنید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. کارشناسان می‌گویند دوست نداشتن صدای خود، بسیار شایع است.

شما صدای خودتان را متفاوت می‌شنوید

وقتی شما صدای سایر آدم‌ها را می‌شنوید، امواج صوتی از هوا وارد گوش‌های‌تان می‌شوند و پرده‌های گوش شما را می‌لرزانند. سپس مغز شما آن ارتعاشات را به صدا تبدیل می‌کند.

با این حال، هنگامی که خودتان در حال صحبت هستید، تارهای صوتی و مجاری هوایی‌تان نیز لرزش دارند. این بدان معناست که شما از دو منبع صدا دریافت می‌کنید: امواج صوتی که از صدای خودتان به گوش‌تان وارد می‌شوند، و همچنین لرزش تارهای صوتی.

مارتین بیرچال، استاد لارینولوژی در کالج دانشگاهی لندن می‌گوید: “وقتی صحبت می‌کنیم، انگار همه صدا را از بلندگوها می‌شنوند، اما ما آن را از درون یک غار درون سرمان می‌شنویم. صدا در اطراف سینوس‌های ما، جاهای خالی در سر و قسمت میانی گوش‌ما جریان می‌یابد، و همین باعث می‌شود که صدای خودمان را متفاوت از صدای دیگران بشنویم.”

به همین دلیل است که وقتی به صدای ضبط‌شده خودتان گوش می‌دهید، متفاوت از صدایی است که قبلاً تصور می‌کرده‌اید. در واقع حالا فقط محرک خارجی را می‌شنوید.

مردم در تشخیص صدای خودشان ضعیف هستند

یک مطالعه که طی آن افراد صدای ضبط شده خودشان را می‌شنیدند، نشان داد که فقط 38٪ از مردم قادر به تشخیص فوری صدای خودشان بودند.

بیرچال می‌گوید: “وقتی صدای ضبط شده خودمان را می‌شنویم، متعجب و ناامید می‌شوید. ما به صدایی که در سرمان می‌شنویم عادت داریم، حتی اگر صدایی تحریف‌شده باشد. ”

لزومی ندارد که تا آخر عمر صدای‌تان را تحمل کنید!

بیرچال می‌گوید، اگر واقعاً از صدای‌تان متنفر هستید، گزینه‌هایی در اختیار دارید. شما می‌توانید به یک متخصص صدا درمانی که به درستی آموزش دیده مراجعه کنید. متخصصین صدا درمانی با انجام تمرینات خاص مانند کار کردن روی الگوی تنفس یا تمرینات دیگر به بهبود صدا کمک کنند. او می‌گوید: “این کار مانند فیزیوتراپی است، اما روی صدا انجام می‌شود.”

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان