خلیلزاد: غنی و عبدالله نباید اشتباهات حکومت وحدت ملی را تکرار کنند!

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به امضای موافقتنامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله می گوید، هر دو رهبر نباید اشتباهاتی را که در زمان حکومت وحدت ملی وجود داشت، تکرار کنند.

زلمی خلیلزاد شب گذشته(یک شنبه، 28ثور) در یک رشته توییت  نوشته است که پس از یک مدت طولانی، رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله بر حکومت همه شمولی توافق کرده اند که در آن، عبدالله روند صلح را رهبری خواهد کرد.

khalilzad

او افزوده: “طرح این مصالحه برای 10 هفته در جریان بود، ما از این مصالحه استقبال و برای حکومت جدید آرزوی موفقیت می کنیم.”

خلیلزاد تاکید کرده که امریکا آماده است تا در روند صلحی که جنگ را خاتمه دهد، با حکومت جدید شریک باشد و این روند باید مبتنی بر عملی نمودن به وقت تعهداتی باشد که تا امروز صورت گرفته است.

وی با بیان این که هر دو رهبر نباید اشتباهاتی را که در زمان حکومت وحدت ملی وجود داشت، تکرار کنند، خاطرنشان کرده که زمان آن رسیده تا عزم مردم افغانستان و جهان جدی گرفته شود تا پایان منازعه دیده شود.

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان همچنان تاکید کرده: “داکتر عبدالله باید با سرعت و فوریت کامل حرکت نماید و در این امر از سوی حکومت فعلی مخلصانه حمایت شود.”

این در حالی است که پس از ماه ها تنش، عصر روز گذشته توافقنامه سیاسی میان غنی و عبدالله به امضا رسید که بر بنیاد آن، عبدالله عبدالله ریاست شورای عالی مصالحه ملی را به عهده گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *