جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت خارجه: اسناد و شواهد به آب انداختن کارجویان افغانستانی از سوی ایران رد شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت خارجه می گویند، اسناد، مدارک و شواهدی که از سوی کمیساران مرزی افغانستان مبنی بر شکنجه و به آب انداختن کارجویان افغانستانی در امتداد سرحد با ایران در اختیار کمیساران سرحدی این کشور قرار گرفته، از سوی آنان رد شده است.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه امروز یک شنبه(28ثور) در یک پیام ویدیویی گفته است که تحقیقات در مورد کشته شدن و شکنجه کارجویان افغانستانی از سوی نیروهای ایرانی وارد مرحله سوم شده است.

هیواد توضیح داده که مرحله اول، تحقیقات هیئت عالی رتبه دولتی بوده که از محل حادثه بازدید کرده و جزییات آن را مستندسازی کردند.

MOFA

وی افزوده که برای جان‌باختگان این رویداد در هرات و فاریاب یک نمره زمین رهایشی و یک صد هزار افغانی کمک نقدی شده و برای نجات یافتگان، 50 هزار افغانی و زمینه کاریابی فراهم شده است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرده که در مرحله دوم، تحقیقات مشترک کمیساران سرحدی دو کشور آغاز شد و کمیساران سرحدی افغانستان اسناد، مدارک و شواهد را در اختیار کمیساران سرحدی ایران قرار داده که از سوی آنان مورد پذیریش قرار نگرفته است.

وی تاکید کرده، پس از این‌که این شواهد از سوی کمیساران سرحدی ایران رد شده، تحقیق به مراجع دیپلماتیک دو کشور ارجاع شده است.

این در حالی است که حدود دوهفته قبل شماری از کارجویان افغانستانی که می‌خواستند به صورت غیرقانونی به ایران سفر کنند، از سوی مرزبانان ایرانی شکنجه و پس از آن به رودخانه انداخته شدند که از این میان، شماری جان باخته، شماری دیگر نجات یافته و نیز تعدادی تاکنون مفقود اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان