روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (40)؛ از 6 هزار مبتلا تا گشایش گذرگاه‌ها

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ , , ,

 وزارت صحت عامه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۹ واقعه جدید ابتلا به کرونا در سراسر افغانستان ثبت شده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات وزارت صحت‌عامه امروز (شنبه، ۲۷ثور) در یک نشست خبری گفت، در یک شبانه روز گذشته، ۳۴۹ واقعه جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده که با ثبت این موارد جدید، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان، به ۶ هزار و ۴۰۲ تن رسیده است.

در عین حال ریاست صحت عامه ننگرهار امروز (شنبه، ۲۷ ثور) گفته است که در یک شبانه روز گذشته، ۶۷ نمونه در لابراتوار این ولایت آزمایش شده که ۳۷ نمونه از ولایت ننگرهار، ۶ نمونه از ولایت لغمان و ۳ نمونه از ولایت کنر، مثبت تشخیص شده‌اند.

788 فرد بهبودیافته

به این ترتیب تا اکنون ۵۳۳ واقعه مثبت ابتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه ولایت ننگرهار ثبت شده که شامل ولایت‌های کنر، لغمان و نورستان هم می‌شود.

به گفته معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه کشور، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ فرد مبتلا به کرونا در کشور جان باخته و ۳۳ تن دیگر بهبود یافته‌اند. به این ترتیب، شمار جان باختگان به ۱۶۸ تن و بهبودیافتگان به ۷۷۸ تن رسیده است.

همچنین سفارت افغانستان در پاکستان می گوید که گذرگاه تورخم برای عبور شهروندان گیرمانده افغانستان در پاکستان برای یک روز باز شده است.

سفارت افعانستان در پاکستان گفته است که گذرگاه تورخم امروز شنبه (27ثور) به مدت یک روز به روی مسافران گیرمانده افغانستان در پاکستان گشایش یافته است.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفته است که این گذرگاه حوالی ساعت 8 صبح امروز گشایش یافته و بر اساس پیش‌بینی‌ها، قرار است 5 هزار مسافر از این گذرگاه وارد افغانستان شوند.

روزنگاری کرونا ویروس؛ صادرات افغانستان

اجمل احمدی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امروز شنبه (27ثور) در توییترش نگاشته است، گذرگاه تورخم و اسپین بولدک از این پس به صورت 24 ساعته در شش روز هفته باز خواهد بود.

گذرگاه اسپین بولدک در قندهار و تورخم در ننگرهار پس از شیوع ویروس کرونا مسدود و پس از توافق افغانستان و پاکستان، پنج روز در هفته به روی ترانزیت کالای تجارتی گشایش یافت.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان همچنین می‌گوید  150 تن میوه خشک افغانستان از طریق بندر چابهار ایران به هند صادر شده است.

این در حالی است که سرپرست وزارت تجارت و صنایع نیز امروز در توییتی گفته است که صادرات افغانستان در روزهای پس از عید فطر، دوباره از سر گرفته می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *