کرونا و سفر هوایی؛ طراحی جدید صندلی هواپیما در راه است

توسط

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ,

واضح است که با وجود کرونا، سفرهای هوایی نیز شاهد تغییراتی خواهند بود، و در حالی که صحبت‌هایی در مورد حذف صندلی‌های وسط، اجباری شدن ماسک صورت و تسهیلات ضدعفونی کل بدن در فرودگاه‌ها وجود دارد اما طراحان صندلی در حال آزمایش روش‌هایی برای جذاب‌تر کردن پرواز برای مسافران نگران هستند.

یکی از اولین ایده‌ها استفاده از ردیف سه صندلی کلاس اکونومی بود به گونه‌ای که صندلی میانی خلاف جهت دو صندلی دیگر باشد. این ایده توسط آویواینتریورز (Aviointeriors) مطرح شد.

ایده دوم که به تازگی مهندس فرانسوی فلورین باغژو مطرح شده شامل نصب یک کیت محافظ است (PlanBay).

فلورین معتقد است آنچه به درد شرکت‌های هواپیمایی می‌خورد، طراحی مجدد کابین یا نصب صندلی‌های جدید نیست بلکه یک کیت به راحتی قابل‌جابجایی است که در صورت لزوم می‌تواند نصب شود.

ایده فلورین هم مانند طرح آویواینتریورز برای کلاس اکونومی است.

PlanBay از یک پنل محافظ در پشت صندلی و یک پنل محافظ دیگر بین صندلی‌ها تشکیل شده‌است. این سازه روی صندلی میانی خالی نصب می‌شود، بنابراین مسافران سمت راهرو و پنجره می‌توانند فاصله اجتماعی از یکدیگر را حفظ کنند.

به گفته فلورین، کیت به راحتی و با قیمت پایین تولید می‌شود و مراحل نصب آن ساده است.

این مهندس فرانسوی به سی‌ان‌ان تراول می‌گوید این ایده زمانی به ذهنش رسید که همسرش گفت نگران است مسافرین پشت سر عطسه کنند. وقتی فاصله بین دو صندلی کم است، احتمالاً فرد پشت سر شما به اندازه فرد هم‌ردیف شما نزدیک‌تان است.

فلورین می‌گوید: “ایده کیت قابل جابجایی زمانی به درد می‌خورد که اقدامات بهداشتی موقت یا محدود به یک منطقه جغرافیایی لازم باشد.”

هرچند، در تاریخ 5 ماه می، انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA)، بیانیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه از مسدود کردن صندلی وسط حمایت نمی‌کند. این گروه در عوض ماسک صورت را توصیه کرده‌است. در این بیانیه آمده است: “شواهد نشان می‌دهد که خطر انتقال در هواپیما پایین است. و پوشیدن ماسک توسط مسافران و خدمه باعث کاهش ریسک می‌شود. به علاوه، اگر بخشی از صندلی‌ها استفاده نشوند، احتمالاً قیمت باقی صندلی ها افزایش می‌یابد.”

IATA بررسی دمای بدن و کاهش تماس در هواپیما را نیز پیشنهاد کرده‌است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *