روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (38)؛ از ابتلای ۴۰۲ کارمند صحی تا تداوم کمک های منطقه ای

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ , , ,

 ریاست صحت عامه هرات، صبح امروز چهارشنبه (24ثور) تایید کرد که داکتر “عبدالواحد رازی”، یکی از کادرهای برجسته صحت عامه ولایت هرات در اثر ویروس کرونا جان باخته‌است.

در حال حاضر ۴۰۲ تن از کارمندان صحی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تا اکنون ۸ تن از آنها جان باخته‌اند.

بیش از 5 هزار فرد مبتلا

در ۲۴ ساعت گذشته از 72 نمونه مشکوک در لابراتوار هرات، 41 نمونه آن مربوط به این ولایت بوده که در نتیجه آن ۲۲ مورد مثبت به ثبت رسیده است. این موارد شامل ۱۶ مرد و ۶ زن می‌شوند.

گفتنی است که با ثبت این ۲۲ واقعه جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ولایت هرات به ۹۳۵ رسیده استکه از آن میان، ۲۲ تن جان باخته و ۱۷۵ دیگر تن دیگر بهبود یافته اند اما وضعیت ۷ تن از مبتلایان وخیم است.

این در حالی است که وزارت صحت عامه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۹ واقعه جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر افغانستان ثبت شده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات وزارت صحت‌عامه امروز(چهارشنبه، ۲۴ثور) در یک نشست خبری گفت، در یک شبانه روز گذشته، ۲۵۹ واقعه جدید و مثبت ابتلا به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده‌است، ۵ فرد مبتلا جان باخته و ۴۲ تن بهبود یافته‌اند. به این ترتیب، شمار جان باختگان ناشی از کرونا به ۱۳۲ تن و بهبودیافتگان به ۶۴۸ تن رسیده است.

کمک ترکیه به افغانستان

با این حال وزارت صحت عامه گفته است که آژانس انسجام و همکاری ترکیه(تیکا) در کابل، مقداری تجهیزات و ضروریات طبی را به دولت افغانستان کمک و رسما به این وزارت تسلیم کرده‌است.

وزارت صحت‌عامه در یک خبرنامه گفته است، این تجهیزات و ضروریات طبی که امروز(چهارشنبه، ۲۴ثور) به این وزارت تسلیم شده، شامل 3 پایه ماشین ونتلاتور، 8 پایه ماشین انسیناتور اکسیژن، 5 پایه دستگاه مانیتور مریض، امبوبک، ماشین فیس ماسک، ماشین اوتوسی پپ، دستگاه انفیوژن، ترمامتر و دستگاه های اکسیژن ریگلیتور است.

این در حالی است که شمار مجموعی افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان، به ۵ هزار و ۲۲۶ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *