هیأت مشترک افغانستان و ایران برای بررسی ادعای شکنجه و غرق شدن کارجویان فردا آغاز به کار می کند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲ , ,

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که تحقیقات هیأت مشترک افغانستان و ایران در مورد شکنجه و غرق شدن کارجویان کشور در سرحد دو کشور، فردا آغاز می‌شود.

وزارت خارجه امروز چهارشنبه (24ثور) در یک خبرنامه گفته است: “در نتیجه مذاکرات میان افغانستان و ایران در مورد پیدا نمودن حقایق پیرامون حادثه اخیر که در سرحد میان دو کشور اتفاق افتاده، توافق به عمل آمد که کمیساریای سرحدی دو کشور تحقیقات خویش را در محل حادثه آغاز نمایند.”

‏این وزارت افزوده که این تحقیقات مبنی بر قرارداد کمیساران سرحدی بین ایران و افغانستان منعقده سال ۱۳۳۵ هجری شمسی، فردا آغاز خواهد شد و کمیساریای سرحدی دو کشور حقایق و چگونگی حادثه را تشخیص و زمینه تامین عدالت را مساعد خواهند کرد.

شکنجه شدن افغان ها
شروع تحقیق شکنجه شدن افغان ها توسط هیات مشترک

وزارت خارجه تاکید کرده که حکومت افغانستان این حادثه را با تمام قوت تا تامین عدالت دنبال می کند.

این در حالی است که اوایل هفته گذشته گزارش‌هایی نشر شد که طبق آن، مرزبانان ایران شماری از کارجویان افغانستانی را که به صورت قاچاقی وارد ایران شده بودند، ابتدا شکنجه و پس از آن به رود انداختند.

هرچند وزارت خارجه ایران این ادعا را رد کرده بود، اما هیأت حقیقت یاب حکومت افغانستان به تاریخ 21 ثور در یک نشست خبری در هرات گفت که بر اساس یافته‌های آن‌ها، از مجموع 46 کارجوی افغانستانی؛ 10 تن کشته شده، 17 تن مفقود و 19 تن دیگر نجات یافته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *